
Grafisk designar
Som grafisk designar arbeider du med visuell kommunikasjon og formidlar idear gjennom bilete og tekst.
Arbeidsoppgaver
Grafiske designarar formar ut visuell kommunikasjon. Dei utviklar visuelle konsept og utarbeider designelement som skal informera, inspirera eller fengja målgrupper. Det kan til dømes vera å bygga opp den visuelle identiteten til ein organisasjon eller til eit produkt. Målet er at ein bodskap, eit produkt eller ei teneste skal givast ei grundig gjennomtenkt form og utsjånad, for at brukarar og forbrukarar skal forstå det best mogleg.
Grafiske designarar jobbar praktisk, estetisk og handverksmessig, så vel som analytisk, abstrakt og problemløsende. Det betyr at dei har konkrete evner innan formgiving og kan visualisera ein bodskap så det kommuniserer best mogleg.
Grafiske designarar kva slags visuelt uttrykk som passar best til bodskapen. Derfor bør designarar òg vera analytiske, det vil seia flinke til å sjå mange moglegheiter og finna gode visuelle løysingar.
I arbeid med merkevarebygging må ein grafisk designar jobba strategisk. Å jobba strategisk betyr at designaren har sett seg inn i forretningsidéen og meininga med merkevara, og sørger for at designløysinga bidrar til ei oppleving som støttar opp om bodskapen.
Designarar gir råd til kundar slik at dei kan ta gode kommunikasjonsval. Rådane ein designar gir vil vera veldig forskjellige basert på behovet til kunden. Val av design vil variera mykje om kunden driv til dømes online klesbutikk, restaurant eller fiskefabrikk.
Vanlege arbeidsoppgåver for grafisk designar:
- Møta kundar for å bli samde om omfanget av prosjektet og ønsket resultat.
- Komma opp med idéer og skisser på moglege visuelle retningar som blir presenterte for kunden.
- Utvikla og ferdigstilla eit visuelt konsept som gir ein heilskapleg og god løysing på behovet til kunden. Til dømes ein ny identitet for ei bedrift med logo, designelement og webside.
- Utvikla, designa og ferdigstilla visuelle element og malar ved hjelp av digitale designverktøy. Dette kan inkludera element og retningslinjer som sørger for konsistent bruk av visuelt språk, skrift, teikn, bilde, illustrasjonar og andre designelement.
- Tilpassa, endre eller oppdatera eksisterande design.
- Designa innpakning til eit nytt produkt eller eit eige skiltsystem for eit område, t.d. ein flyplass.
- Følgje opp trykkeri, font designar, motion designar, frontend utviklarar eller andre for å sikra at det endelege resultatet blir riktig uavhengig av flate.
Grafisk design endrar seg i takt med teknologien og grafiske designarar må derfor vera oppdatert på metodar, programvare og verktøy, og dessutan trendar, brukarbehov og stilval.
Ofte er grafiske designarar ein del av tverrfaglege team med andre yrkesgrupper som til dømes interaksjonsdesignarar, industridesignarar, reklameteam, animatørar, illustratørar, tekstforfattarar, journalistar eller fotografar.
Oppgåvene til ein grafisk designar varierer mykje med kva rolle dei tar. Her er nokre døme på roller:
- Kreativ leiar for team av designarar og andre som skaper heilskaplege visuelle konsept og designløysingar for kundar.
- Interaksjonsdesignar som kartlegg behovet til brukarane og bidrar til å designa eit sluttprodukt som er enkelt å forstå og bruka.
- Illustratør som lagar illustrasjonar som kommuniserer og forsterkar ein bodskap eksempelvis i reklame, informasjonsnettsider og lærebøker.
- Pakningsdesigner som sørger for at produkt får ein utsjånad som appellerer til brukarane og kommuniserer innhaldet på riktig måte.
- Webdesigner som gjer heile jobben med utviklinga og formgivningen av ein enkel webside.
Kompetansen til ein grafisk designar er stadig aktuell i utforminga av trykkåker, animasjonar, logoar, fontar, nettbaserte løysingar, apper, bøker, emballasjar og all anna form for kommunikasjon.
Hvor jobber grafiske designarar ?
Grafiske designarar jobbar ofte i design- eller kommunikasjonsbyrå, eller i teknologiselskap. Dei kan òg jobba i bedrifter som har ein design-, marknads- eller kommunikasjonsavdeling. Mange grafiske designarar jobbar som sjølvstendig næringsdrivande.
Intervjuer

Grafisk designer
Jonas Drive Klepp
Viktige egenskaper
For å jobba som ein grafisk designar blir det kravd god estetisk og fagleg forståing. Du må kunna forma ut gjennom komposisjonar, formar og fargar. Forholda deg til komplekse problemstillingar frå kunden, stramme tidsfristar, og kunne argumentera fagleg for dei løysingsforslaga du utviklar.
Lønn
For dette yrket finst det ikkje tilgjengeleg lønnsdata. Les meir om korleis utdanning.no samlar inn lønnsstatistikk.
Utdanning
Det er stor forskjell på utdanningane på vidaregåande nivå, fagskule og universitet og høgskule. På vidaregåande fokuserer mediegrafikarlinja utvikling av medieprodukt innan mediesektoren. Grafisk design utdanningane på fagskule og bachelorutdanningene omfattar i tillegg å utvikla visuelle konsept og idear til produkt og bedrifter. På masterutdanningane innan design kan du fordjupa deg i forskjellige område innan design som til dømes industridesign, interaksjonsdesign og tenestedesign.
Etter- og vidareutdanning
Fleire kunsthøgskolar tilbyr masterstudium i visuell kommunikasjon. Det finst òg mange mogelegheiter i utlandet.
De som jobber som grafiske designarar har som oftest studert:
De vanligste jobbene blant grafisk designutdanna
- 716410 - Master, design, studieretning grafisk design og illustrasjon, toårig
- 616412 - Høgskolekandidat,visuell kommunikasjon, toårig
- 616408 - Høgskolekandidat, grafisk design og visuell kommunikasjon, treårig
- 616404 - Diplomstudium, grafisk design, fireårig
- 516423 - Fagskoleutdanning, grafisk design, halvårig
- 516416 - Fagskoleutdanning, grafisk design, ettårig
- 516407 - Fagskoleutdanning, grafisk design, toårig
- 516403 - Fagskoleutdanning, grafisk design
- 416411 - Mediegrafikerfaget, Vg3
- 416408 - Mediegrafikerfaget, Vg3 (gammel ordning)
Arbeidsmarked
Her finner du en oversikt over bedrifter som har stillinger i dette yrket eller lignende yrker. Dette kan være nyttig for den som leter etter arbeidsplass, læreplass eller hospiteringsplasser. Oversikten kan også være nyttig for skoler som vil finne bedrifter de kan samarbeide med.
Bedrifter med grafiske designarar
Vigo
Informasjon om løpende lærekontrakter og godkjente lærebedrifter hentes fylkesvis fra Vigo. Alle landets fylker har inngått en driftsavtale med Vigo og Utdanning.no for å få denne informasjonen presentert våre nettsider.
Vi henter nye data fra Vigo og oppdaterer informasjonen om lærlinger og lærebedrifter hver natt.
NAV
Arbeidslivsinformasjon får vi fra Nav sitt Arbeidsgiver- og arbeidstakerregister (Aa-registeret).
Arbeidsgivere plikter å registrere sine ansatte i Aa-registeret, blant annet med riktig stillingstittel. Det er 9000 ulike stillingstitler (STYRK-koder) å velge mellom. Noen yrker har mange detaljerte og dels overlappende underkategorier, eksempelvis rørleggere, og andre yrker mangler en egen kategori, eksempelvis hematologer. Dette betyr at det alltid vil forekomme noen unøyaktigheter og feilregistreringer.
Vi har knyttet flest mulig av Nav sine 9000 stillingstitler opp mot 600 yrkesbeskrivelser på Utdanning.no. Dette er en manuell prosess og feil kan forekomme. Vi jobber kontinuerlig med å kvalitetssikre disse koblingene og tar gjerne imot innspill.
Noen stillingstitler fra Aa-registeret er koblet til mer enn én yrkesbeskrivelse. Stillingstittelen "Spesialarbeider (Snekker)" er for eksempel knyttet opp mot yrkene "Møbelsnekker", "Trevaresnekker" og "Industrisnekker". Om en legger sammen stillingstall for disse enkeltyrkene vil det samlede stillingstallet bli for høyt.
Vi innhenter nye data fra Aa-registeret og oppdaterer arbeidslivsinformasjonen slik at vi har nye data på morgenen den 13. i hver måned.
- 3471129 - WEBDESIGNER
- 3471123 - SKILTDEKORATØR
- 3471118 - WEB-DESIGNER
- 3471115 - TEGNER (REKLAME O.L.)
- 3471114 - REKLAMETEGNER
- 3471109 - DESIGNER (GRAFISK)
- 3471104 - GRAFISK DESIGNER
Andre yrke

Animatør

Arkitekt

Art director

Blomsterdekoratør

Dataelektronikar

Dataingeniør

Designar

Fagoperatør i grafisk produksjonsteknikk

Fotograf

Fotojournalist

Fysikar
