Tekstforfatter
Yrkesskildring

Tekstforfattar

favoritt ikon

Ein tekstforfattar formar idear og skriv tekstar til alt frå reklameannonsar til scene og TV-program.

Tekstforfattarar kan arbeide med svært ulike ting avhengig av kvar ein er tilsett, men felles for alle er at ein skal skrive gode tekstar. Tekstane er ofte korte.

Som tekstforfattar i reklamebransjen er målet ofte å få mottakaren til å ønske å kjøpe ulike produkt. Det handlar gjerne om å fortelje ein allereie kjent bodskap på ein fengjande og annleis måte, men samstundes presist og lett forståeleg. Arbeidet handlar mykje om å lage annonsar, plakatar, emballasje, reklamefilmar og anna materiale. Oppdraga treng ikkje berre å handle om kjøp og sal, men kan òg dreie seg om å endre haldningar. I dag handlar ikkje reklame berre om sal av materielle produkt, men òg om arbeid med eksempelvis ideelle organisasjonar. 

Som tekstforfattar kan du også forme tekst til TV-program, skrive taler, revy, songar eller tekst til nettsider.

Tekstforfattarar kan samarbeide tett med andre medarbeidarar, til dømes art director, grafisk designar og andre som jobbar med kommunikasjon.

Ein tekstforfattar kan ha som oppgåve å arbeide med kommunikasjon både innetter i ei verksemd, og utetter mot produktet eller tenesta si målgruppe.

Kvar arbeider tekstforfattarar?

Ein tekstforfattar vil du finne i eit reklamebyrå og i store verksemder si marknads- eller kommunikasjonsavdeling. Fleire arbeider frilans og er sjølvstendig næringsdrivande

Personlege eigenskapar

Som tekstforfattar bør du vere kreativ, idérik og kunne uttrykke deg skriftleg. Vidare bør du ha kjennskap til ulike målgrupper, og evna til å formidle bodskapen til målgruppa. 

Utdanning

Ofte har tekstforfattaren bakgrunn som journalistkommunikasjonsrådgivar eller innan reklame og marknadsføring.

Sjå skildring og oversikt over utdanningar:

Lønn

Yrke Sektor Arbeidstakere Lønn Løn, med overtid Gjennomsnittslønn Gjennomsnittslønn, med overtid
Reklame- eller markedsføringsrådgiver
Heltid
Alle sektorer
6 377 personer
3 831 personer
2 546 personer
Ca 298 kr
Ca 288 kr
Ca 315 kr
48 270 kr
46 670 kr
51 000 kr
579 240 kr
560 040 kr
612 000 kr
Ca 298 kr
Ca 288 kr
Ca 315 kr
48 270 kr
46 670 kr
51 000 kr
579 240 kr
560 040 kr
612 000 kr
Ca 323 kr
Ca 303 kr
Ca 352 kr
52 300 kr
49 160 kr
57 010 kr
627 600 kr
589 920 kr
684 120 kr
Ca 323 kr
Ca 303 kr
Ca 352 kr
52 540 kr
49 360 kr
57 300 kr
630 480 kr
592 320 kr
687 600 kr
Reklame- eller markedsføringsrådgiver
Deltid
Alle sektorer
937 personer
598 personer
339 personer
Ca 251 kr
Ca 252 kr
Ca 249 kr
40 650 kr
40 860 kr
40 380 kr
487 800 kr
490 320 kr
484 560 kr
Ca 251 kr
Ca 252 kr
Ca 249 kr
40 650 kr
40 860 kr
40 380 kr
487 800 kr
490 320 kr
484 560 kr
Ca 292 kr
Ca 271 kr
Ca 335 kr
47 270 kr
43 920 kr
54 190 kr
567 240 kr
527 040 kr
650 280 kr
Ca 292 kr
Ca 271 kr
Ca 335 kr
47 340 kr
43 970 kr
54 280 kr
568 080 kr
527 640 kr
651 360 kr
Reklame- eller markedsføringsrådgiver
Heltid
Privat
6 309 personer
3 781 personer
2 528 personer
Ca 298 kr
Ca 288 kr
Ca 315 kr
48 330 kr
46 710 kr
51 090 kr
579 960 kr
560 520 kr
613 080 kr
Ca 298 kr
Ca 288 kr
Ca 315 kr
48 330 kr
46 710 kr
51 090 kr
579 960 kr
560 520 kr
613 080 kr
Ca 323 kr
Ca 304 kr
Ca 352 kr
52 340 kr
49 180 kr
57 070 kr
628 080 kr
590 160 kr
684 840 kr
Ca 323 kr
Ca 304 kr
Ca 352 kr
52 570 kr
49 380 kr
57 350 kr
630 840 kr
592 560 kr
688 200 kr
Reklame- eller markedsføringsrådgiver
Deltid
Privat
929 personer
591 personer
338 personer
Ca 251 kr
Ca 253 kr
Ca 249 kr
40 650 kr
41 000 kr
40 270 kr
487 800 kr
492 000 kr
483 240 kr
Ca 251 kr
Ca 253 kr
Ca 249 kr
40 650 kr
41 000 kr
40 270 kr
487 800 kr
492 000 kr
483 240 kr
Ca 292 kr
Ca 271 kr
Ca 335 kr
47 350 kr
43 980 kr
54 240 kr
568 200 kr
527 760 kr
650 880 kr
Ca 292 kr
Ca 271 kr
Ca 335 kr
47 410 kr
44 030 kr
54 330 kr
568 920 kr
528 360 kr
651 960 kr
Forfatter eller forlagsmedarbeider
Heltid
Alle sektorer
1 103 personer
639 personer
464 personer
Ca 328 kr
Ca 321 kr
Ca 343 kr
53 080 kr
51 980 kr
55 560 kr
636 960 kr
623 760 kr
666 720 kr
Ca 328 kr
Ca 321 kr
Ca 343 kr
53 080 kr
51 980 kr
55 560 kr
636 960 kr
623 760 kr
666 720 kr
Ca 336 kr
Ca 323 kr
Ca 354 kr
54 480 kr
52 400 kr
57 330 kr
653 760 kr
628 800 kr
687 960 kr
Ca 336 kr
Ca 323 kr
Ca 354 kr
54 630 kr
52 520 kr
57 530 kr
655 560 kr
630 240 kr
690 360 kr
Forfatter eller forlagsmedarbeider
Deltid
Alle sektorer
248 personer
162 personer
Ca 300 kr
Ca 286 kr
Ca
48 650 kr
46 260 kr
583 800 kr
555 120 kr
Ca 300 kr
Ca 286 kr
Ca
48 650 kr
46 260 kr
583 800 kr
555 120 kr
Ca 315 kr
Ca 301 kr
Ca
50 970 kr
48 690 kr
611 640 kr
584 280 kr
Ca 315 kr
Ca 301 kr
Ca
51 060 kr
48 770 kr
612 720 kr
585 240 kr
Forfatter eller forlagsmedarbeider
Heltid
Privat
1 095 personer
637 personer
458 personer
Ca 328 kr
Ca 321 kr
Ca 344 kr
53 080 kr
51 980 kr
55 690 kr
636 960 kr
623 760 kr
668 280 kr
Ca 328 kr
Ca 321 kr
Ca 344 kr
53 080 kr
51 980 kr
55 690 kr
636 960 kr
623 760 kr
668 280 kr
Ca 336 kr
Ca 323 kr
Ca 354 kr
54 490 kr
52 380 kr
57 420 kr
653 880 kr
628 560 kr
689 040 kr
Ca 336 kr
Ca 323 kr
Ca 354 kr
54 650 kr
52 500 kr
57 620 kr
655 800 kr
630 000 kr
691 440 kr
Forfatter eller forlagsmedarbeider
Deltid
Privat
241 personer
161 personer
Ca 296 kr
Ca 283 kr
Ca
47 890 kr
45 830 kr
574 680 kr
549 960 kr
Ca 296 kr
Ca 283 kr
Ca
47 890 kr
45 830 kr
574 680 kr
549 960 kr
Ca 314 kr
Ca 300 kr
Ca
50 830 kr
48 590 kr
609 960 kr
583 080 kr
Ca 314 kr
Ca 300 kr
Ca
50 920 kr
48 670 kr
611 040 kr
584 040 kr

Bedrifter

Vel fylke

Velg fylke og kommune for å få informasjon tilpasset ditt behov.

Fylker markert med * har ikke levert informasjon om lærebedrifter, opplæringskontor og lærlinger til utdanning.no.

Velg kommuner i Agder
Velg kommuner i Innlandet
Velg kommuner i Møre og Romsdal
Velg kommuner i Nordland
Velg kommuner i Oslo
Velg kommuner i Rogaland
Velg kommuner i Svalbard
Velg kommuner i Troms og Finnmark
Velg kommuner i Trøndelag
Velg kommuner i Vestfold og Telemark
Velg kommuner i Vestland
Velg kommuner i Viken

Andre yrker

Kommunikasjonsrådgiver i møte.

Kommunikasjonsrådgjevar

Ein kommunikasjonsrådgjevar har ansvaret for å kommunisere bodskapen til føretaket i sosiale medium, på nettsider, i pressa og i andre typer medium.

Redaktør snakker i mobilen

Redaktør

Ein redaktør leier det redaksjonelle arbeidet i ein redaksjon, og avgjer kva dei skal publisere. Redaktøren kan også ha det faglege, etiske og rettslege ansvaret for innhaldet i mediet eller publikasjonen.

Teknisk forfattar

Teknisk forfattar

Tekniske forfattarar ut­arbeider bruksrettleiingar, handbøker, installasjonsrettleiing, katalogar og tekniske rapportar.

Illustrator ved skrivebordet

Illustratør

Som illustratør arbeider du med visuell kommunikasjon og lagar illustrasjonar med teknikkar som teikning, akvarell, collage eller foto.

Forfatter i ar­beid på kon­to­ret.

Forfattar

For­fat­ta­rar skriv ro­ma­nar, dikt, tea­ter­styk­ke, fag­bø­ker og lik­nan­de.

Markedsføringskonsulent viser fram planar på et møte.

Marknadsførings­konsulent

Ein marknadsførings­konsulent ut­arbeider, formar og lanserer kampanjar for bedrifter.

Fotograf tar bilete med lang tele under vinterlige forhold på Svalbard.

Fotograf

Ein fotograf tek bilete av hendingar, natur, omgivnader eller menneske.

Filolog studerer en bok på et bibliotek

Filolog

Filologen studerer språk, litteratur og kultur med fokus på historie, særleg eldre tekstar på originalspråket.

Logoped hjelper mann.

Logoped

Ein logoped hjelper menneske som av ulike grunnar har problem med å kommunisere.

Grafisk designer designer reklame på desktop

Grafisk designar

Som grafisk designar arbeider du med visuell kommunikasjon og formidlar idear gjennom bilete og tekst.

Illustrasjonsbilde av Stortinget i Oslo.

Politikar

Politikarar jobbar mellom anna med fordeling av gode og plikter i samfunnet. Som politisk folkevald er du med på å gjennomføre den politikken du og ditt parti står for.

Journalist intervjuer kvinne

Journalist

Ein journalist samlar inn informasjon som formidlar vidare i aviser, nettaviser, fjernsyn eller radio. Sakene omhandlar ofte nyhende eller aktuelle hendingar.