
Kommunikasjonsrådgjevar
Ein kommunikasjonsrådgjevar har ansvaret for å kommunisere bodskapen til bedrifta gjennom sosiale medium, nettsider, pressa og andre typar medium.
Arbeidsoppgaver
Som kommunikasjonsrådgjevar jobbar du ofte i ein informasjons- eller kommunikasjonsavdeling, og har ansvar for heile eller delar av kommunikasjonsarbeidet i bedrifta. Det omfattar og internkommunikasjon, det vil seie kommunikasjon innanfor bedrifta eller organisasjonen.
Vanlege arbeidsoppgåver for kommunikasjonsrådgjevarar:
- lage informasjonsmateriell som brosjyrar, publikasjonar, presentasjonar, magasin og nyheitsbrev
- skrive tekstar, fotografere og lage videoar og publisere dei på nettsidene til bedrifta
- jobbe med grafisk profil og klarspråk
- profilere bedrifta i sosiale medium
- forme kommunikasjonsstrategiar og interessentanalysar
- gjennomføre informasjons- og kommunikasjonskampanjar, inkludert digitale kampanjar og annonsering
- svare på spørsmål frå pressa, skrive pressemeldingar og arrangere pressekonferansar
- gi råd til leiinga
- gi medietrening
- jobbe med beredskap og krisekommunikasjon
Yrket må ikkje forvekslast med journalist, som har ein heilt anna innfallsvinkel til sitt informasjonsarbeid. Yrket må heller ikkje forvekslast med marknadsføringskonsulent.
Stillingstittelen kan og vere informasjonskonsulent, informasjonsrådgivar og PR-rådgivar.
Hvor jobber kommunikasjonsrådgjevarar?
Kommunikasjonsrådgjevarar kan jobbe i offentleg sektor, private bedrifter og frivillige organisasjonar. Du kan og jobbe i eit kommunikasjons- eller PR-byrå.
Intervjuer

Kommunikasjonsrådgiver
Kine Moxness Sandnes

Kommunikasjonsrådgiver
Marius Wærhaug Madsen
Viktige egenskaper
Som kommunikasjonsrådgjevar bør du vere glad i å formidle både skriftleg og munnleg. Du må vere omgjengeleg og påliteleg, og det er ein stor fordel om du er samfunnsorientert. Du bør og ha teft for kva som interesserer målgruppa di og forstå korleis kommunikasjon kan brukast for å få fram bodskapen bedrifta vil formidle.
Arbeidskvardagen kan vere hektisk, så du bør ha evna til å arbeide under tidspress.
Lønn
Utdanning
For å arbeide som kommunikasjonsrådgivar er det som oftast ønskeleg at du har ei bachelorgrad, men også ofte ei mastergrad. Kommunikasjonsrådgivarar har ofte ulike utdanningar. Det er vanleg at kommunikasjonsrådgivarar har god kjennskap til bransjen arbeidsgivaren høyrer til. Mange kommunikasjonsrådgivarar har studert PR, kommunikasjon, journalistikk eller liknande.
Etter- og vidareutdanning
Som kommunikasjonsrådgivar vil det vere relevant med etter- og vidareutdanning i til dømes kommunikasjon og bruk av nye medium. Det blir tilbode kurs og etterutdanning fleire stader i Noreg, og dette kan ofte vere finansiert av arbeidsgivar.
De som jobber som kommunikasjonsrådgjevarar har som oftest studert:
Arbeidsmarked
Bedrifter med kommunikasjonsrådgjevarar
- 3491105 - INFORMASJONSRÅDGIVER
- 3491141 - KOMMUNIKASJONSRÅDGIVER (INFORMASJON)
- 3491102 - INFORMASJONSMEDARBEIDER
- 3491106 - PR-KONSULENT
- 3491104 - INFORMASJONSSEKRETÆR
- 3491128 - PRESSEKONTAKT
- 3491121 - INFORMASJONSKOORDINATOR
- 3491101 - INFORMASJONSKONSULENT
- 2419121 - SENIORRÅDGIVER (KOMMUNIKASJON)
- 1234114 - KOMMUNIKASJONSSJEF
- 1234102 - INFORMASJONSDIREKTØR
- 1234110 - INFORMASJONSLEDER
- 3419139 - MARKEDSFØRINGSRÅDGIVER (SOSIALE MEDIER)
- 1234115 - FYLKESDIREKTØR (KOMMUNIKASJON)
Andre yrke

Art director

Bibliotekar

Diplomat

Filolog

Forfattar

Fotograf

Fotojournalist

Grafisk designar

Illustratør

Interaksjonsdesignar

Journalist
