Handelshøyskolen BI er en selveiende stiftelse hvis formål ene og alene er undervisning og forskning. Alt økonomisk overskudd brukes til å styrke BIs fag- og læringsmiljø.

Handelshøyskolen BI er en av Europas største handelshøyskoler med 20.000 studenter fordelt på fire campuser; Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger. Vi er hovedleverandør av økonomisk og administrativ kompetanse i Norge, og har utdannet over 200.000 kandidater siden 1983. Den faglige virksomheten ved Handelshøyskolen BI er delt inn i ni institutter, og en rekke forskningssentre er knyttet til våre institutter. Forskningen dekker et vidt spekter av fagområder og disipliner som forventes av en moderne europeisk handelshøyskole.

Velger du BI kommer du til en skole med høye ambisjoner. Vi jobber hardt for at BIs undervisning og forskning skal holde et topp internasjonalt nivå. Det finnes over femten tusen handelshøyskoler i verden. Bare 74 av disse har de tre viktigste internasjonale akkrediteringene som gjør at de kan kalle seg en Tripple Crown-skole. BI er en av dem. I tillegg rangerer Financial Times Handelshøyskolen BI høyt blant de beste handelshøyskolene i verden.

Handelshøyskolen BI har en internasjonal profil. Våre forskere samarbeider med fagfolk fra andre land, og utveksler kompetanse som kommer studentene til gode. BI har samarbeidsavtaler med over 180 utdanningsinstitusjoner i 45 land. Som student på BI har du derfor mulighet til å reise på utveksling ett semester. Du kan også ta et internship hos en bedrift, og skaffe deg verdifull arbeidserfaring fra næringslivet mens du studerer.

Handelshøyskolen BI skreddersyr og spesialutvikler kurs og programmer til en rekke bransjer og organisasjoner innenfor offentlig og privat sektor. Programmene tilpasses slik at de møter virksomheters og enkeltpersoners kompetansebehov.

BI tilbyr 13 bachelorstudier og 12 masterstudier, siviløkonomstudiet og doktorgradsstudiet (PhD) på heltid og en rekke kurs, studier og bedriftsprogrammer på deltid. Du kan også gjennomføre kurs og studier via nett.

Handelshøyskolen BI

Telefon: 46 41 00 00

Studiesteder:

  • Campus Oslo
  • Campus Bergen
  • Campus Trondheim
  • Campus Stavanger
  • BI Nettstudier
Det er 162 utdanninger innenfor filtrene du har valgt.
Tittel Studienivå Sted
Analytics for strategic management Årsenhet og kortere Campus Oslo
Anvendt økonomi for ledere- Globale perspektiver Årsenhet og kortere Campus Oslo
Arbeidsrett og arbeidsliv Årsenhet og kortere Campus Oslo
Bachelor i Creative Industries Management Bachelor og høgskolekandidat Campus Oslo
Bachelor i Digital kommunikasjon og markedsføring Bachelor og høgskolekandidat Campus Bergen, Campus Oslo
Bachelor i Eiendomsmegling, jus og økonomi Bachelor og høgskolekandidat Campus Bergen, Campus Oslo, Campus Stavanger, Campus Trondheim
Bachelor i Entreprenørskap Bachelor og høgskolekandidat Campus Bergen, Campus Oslo
Bachelor i Finans Bachelor og høgskolekandidat Campus Oslo
Bachelor i Forretningsjus og økonomi Bachelor og høgskolekandidat Campus Bergen, Campus Oslo, Campus Trondheim
Bachelor i International Management Bachelor og høgskolekandidat Campus Bergen, Campus Oslo, Campus Stavanger, Campus Trondheim
Bachelor i Markedsføringsledelse Bachelor og høgskolekandidat Campus Bergen, Campus Oslo, Campus Stavanger, Campus Trondheim
Bachelor i Organisasjonspsykologi, HR og ledelse Bachelor og høgskolekandidat Campus Bergen, Campus Oslo, Campus Stavanger, Campus Trondheim
Bachelor i Økonomi og administrasjon Bachelor og høgskolekandidat Campus Bergen, Campus Oslo, Campus Stavanger, Campus Trondheim
Bachelor i Økonomi og administrasjon med regnskapsutdanning Bachelor og høgskolekandidat Campus Bergen, Campus Oslo
Bachelor of Business Administration (BBA) Bachelor og høgskolekandidat Campus Oslo
Bachelor of Data Science for Business Bachelor og høgskolekandidat Campus Oslo
Bachelor of Digital Business Bachelor og høgskolekandidat Campus Oslo
Bachelor of Management Etterutdanning Campus Bergen, Campus Oslo, Campus Stavanger, Campus Trondheim
BI–Luiss Joint MSc in Marketing Master og høyere Campus Oslo
BIK 2941-2 Digital forretningsforståelse