Fakta
Informasjon oppdatert
13. mars 2023.
Om studiet
Synes du det er spennende med sosiale medier og ønsker å bruke interessen i en fremtidig karriere? Dette studiet lærer deg hvordan du kan analysere og bruke data, utvikle strategier og benytte digital teknologi til å kommunisere på nye, effektive måter.
Med dette studiet lærer du å planlegge, gjennomføre og analysere strategier for kommunikasjon og markedsføring til ulike formål, som eksempelvis reklamekampanjer. Du vil få innsikt i hva som skal til for å skape engasjement i sosiale medier, hvordan man bygger sterke og positive merkevarer gjennom kommunikasjon, hvilke kommunikasjonskanaler man skal velge og hvordan man skal bruke dem. Du vil opparbeide deg ferdigheter som gjør deg i stand til å analysere data og forstå hvordan du skal bruke denne innsikten til å utvikle gode markedsstrategier.
Du vil i løpet av studiet også tilegne deg solid forretningsforståelse og trene på å foreta økonomiske vurderinger og analyser, gjennom fag som statistikk, finans og regnskap. Dette er kompetanse som er relevant og nyttig å ha, uavhengig av bransje og rolle. Studiet forbereder deg på et arbeidsmiljø i kontinuerlig utvikling med behov for oppdaterte kandidater med digitale ferdigheter.
Undervisningsopplegg
Muligheter I studietiden
Som student på Digital Kommunikasjon og Markedsføring får du flere spennende muligheter som kan bidra til en variert og interessant studiehverdag, samtidig som du bygger relevant kompetanse. Sjekk ut dine spennende muligheter:
Opptakskrav
Du trenger generell studiekompetanse og et minimum antall konkurransepoeng på 35 for å kvalifisere for dette studiet.
Vi har begrenset antall plasser på noen av våre studier ved campus Bergen Vi opererer derfor med prioritert poenggrense på 40 poeng på dette studiet ved campus Bergen.
Les mer om krav og unntaksregler for våre bachelorstudier her
Videre studier
Mange velger å fortsette videre på BIs anerkjente masterstudier. Tar du bachelor i Digital Kommunikasjon og Markedsføring kan følgende masterstudier være aktuelle for deg:
- Digital Communication Management
- Entrepreneurship and Innovation
- Strategic Marketing Management
- Leadership and Organisational Psychology
I tillegg kan du også kvalifisere for andre mastergrader ved å ta tilleggskurs. Det er også mulig å gå videre til en master ved anerkjente universiteter og høyskoler både I Norge og utlandet.
Karrieremuligheter
Dette programmet er skreddersydd for jobber innen kommunikasjon og markedsføring på tvers av sektorer og bransjer, med vekt på digital kompetanse. Etter endt utdanning vil du kunne jobbe med:
- Innholdsproduksjon
- Markedsføring i søkemotorer
- Performance marketing
- Digital markedsføring
- Analyse
- Sosiale medier
Eksempeler på hva tidligere studenter ved studiet nå arbeider som:
- PR- og medierådgiver
- Associate Product Marketing Management
Finn ut mer om hva du kan bli med en bachelorgrad i Creative Industries Management ved å besøke vår nettside – Hva kan jeg bli