Fakta
Informasjon er oppdatert av Universitetet i Sørøst-Norge
.
![USN-logo Universitetet i Sørøst-Norge logo](https://s3.utdanning.no/hkdir-data-utdanning-no-prod/s3fs-public/styles/organisasjon_tilbud/public/2023-09/USN-logo_sort.png?VersionId=1&itok=4x2cyCGp)
![USN-logo Universitetet i Sørøst-Norge logo](https://s3.utdanning.no/hkdir-data-utdanning-no-prod/s3fs-public/styles/organisasjon_logo_mobil/public/2023-09/USN-logo_sort.png?VersionId=1&itok=DKRx9QZt)
Om studiet
Hvordan lede mennesker? Dette er en utfordrende, krevende og virkelighetsnær lederutdanning hvor vi vil jobbe med å stimulere til utvikling av din egen praksis som leder.
Samlinger i 2025
Emnet består av fire samlinger på til sammen 8 undervisningsdager. Første samling gjennomføres på hotell.
- samling: 3.-5. februar (2,5 dager) - samlingen gjennomføres på Vestlia Resort på Geilo
- samling: 2 dager i Drammen (datoer kommer)
- samling: 2 dager i Drammen (datoer kommer)
- samling: 1,5 dag i Drammen (datoer kommer)
Studentene jobber med innleveringer til en avsluttende mappe gjennom semesteret. Mappen er avsluttende vurdering i emnet.
Opptakskrav
For å bli tatt opp til studiet må søkeren ha avlagt minimum bachelorgrad eller tilsvarende. I tillegg kreves to års relevant arbeidserfaring, fortrinnsvis ledererfaring. Søkere uten formell kompetanse kan søke om opptak basert på realkompetansevurdering i hht. universitetets regelverk.
Dokumentasjon på yrkeserfaring kan være attest fra arbeidsgiver som beskriver arbeidsoppgaver, stillingsprosent og varighet. Det er USN som avgjør hva som er relevant ledelseserfaring.
Har du ikke en bachelorgrad eller tilsvarende avsluttet utdanning av minimum 180 studiepoengs omfang (3 år), kan du be om en realkompetansevurdering. Du kan lese mer om dette i våre retningslinjer.
Søkere med utenlandsk utdanningsbakgrunn må i tillegg dokumentere at de fyller de generelle språkkravene i norsk og engelsk. Hvis du har utenlandsk utdanning, må du også fylle kravet for generell studiekompetanse.
Har du spørsmål om opptak, ta kontakt med studieveileder.