Fakta

Sted:
Campus Oslo
Studietype:
Videreutdanning
Studieform: Samlingsbasert
Studiepoeng:
15

Informasjon oppdatert

7. februar 2024.

Om studiet

I dette programmet vil du få en dypere forståelse for hva kundeopplevelser er, og hvordan du kan tilpasse din bedrift for å bedre forme dem – både fysisk og digitalt.

Håndtering og forbedring av kundeopplevelser er på dagsorden for de fleste fremtidsrettede bedrifter, men hva er det egentlig og hvordan kan du bruke kundeopplevelser til å forbedre oppfatningen av merker, øke kundetilfredshet og drive lønnsomhet?

Målet med dette programmet er å gi deltakerne verktøyene som er nyttige for å fange opp og forstå ulike kundeopplevelser.

Kjernen i denne forståelsen er å forstå ulike interaksjoner; med ansatte, med teknologi og kunder. Hva kundene opplever når de er i kontakt med et firma, det etterlatte inntrykket, må prosesseres for å forbedre og optimalisere kundeopplevelsen. Selve kundeopplevelsen er et flerdimensjonalt fenomen som kan omfatte kognisjon, følelser, atferd, sensoriske og sosiale dimensjoner. Det å bygge på innsikt om kundeopplevelser vil være essensielt for å skape en kundesentrisk organisasjon. 

Læringsutbytte

Grunnleggende om kundeopplevelser

  • Innledning til kundeopplevelser
  • Touchpoints og mål
  • Kundereiser
  • Opplevelseslandskap
  • Innovasjoner av kundeopplevelser


Måling av kundeopplevelser

  • Måling av kognisjon
  • Måling av emosjoner
  • Sensoriske opplevelser
  • Nevrovitenskap


Den digitale kundeopplevelse

  • Kundeopplevelser i en digital kontekst
  • Sensoriske opplevelser i en digital kontekst
  • Datainteraksjon og design av interaksjoner
  • Etiske aspekter