Fakta
Informasjon oppdatert
7. februar 2024.
![MIYB Logo Logoen til BI sammen med teksten "Make it your business"](https://s3.utdanning.no/hkdir-data-utdanning-no-prod/s3fs-public/styles/organisasjon_tilbud/public/2023-11/BI_MIYB_RGB.png?VersionId=1&itok=cVTzK3N8)
![MIYB Logo Logoen til BI sammen med teksten "Make it your business"](https://s3.utdanning.no/hkdir-data-utdanning-no-prod/s3fs-public/styles/organisasjon_logo_mobil/public/2023-11/BI_MIYB_RGB.png?VersionId=1&itok=K7A98mHG)
Om studiet
I dette programmet vil du få en dypere forståelse for hva kundeopplevelser er, og hvordan du kan tilpasse din bedrift for å bedre forme dem – både fysisk og digitalt.
Håndtering og forbedring av kundeopplevelser er på dagsorden for de fleste fremtidsrettede bedrifter, men hva er det egentlig og hvordan kan du bruke kundeopplevelser til å forbedre oppfatningen av merker, øke kundetilfredshet og drive lønnsomhet?
Målet med dette programmet er å gi deltakerne verktøyene som er nyttige for å fange opp og forstå ulike kundeopplevelser.
Kjernen i denne forståelsen er å forstå ulike interaksjoner; med ansatte, med teknologi og kunder. Hva kundene opplever når de er i kontakt med et firma, det etterlatte inntrykket, må prosesseres for å forbedre og optimalisere kundeopplevelsen. Selve kundeopplevelsen er et flerdimensjonalt fenomen som kan omfatte kognisjon, følelser, atferd, sensoriske og sosiale dimensjoner. Det å bygge på innsikt om kundeopplevelser vil være essensielt for å skape en kundesentrisk organisasjon.
Læringsutbytte
Grunnleggende om kundeopplevelser
- Innledning til kundeopplevelser
- Touchpoints og mål
- Kundereiser
- Opplevelseslandskap
- Innovasjoner av kundeopplevelser
Måling av kundeopplevelser
- Måling av kognisjon
- Måling av emosjoner
- Sensoriske opplevelser
- Nevrovitenskap
Den digitale kundeopplevelse
- Kundeopplevelser i en digital kontekst
- Sensoriske opplevelser i en digital kontekst
- Datainteraksjon og design av interaksjoner
- Etiske aspekter