Fakta
Informasjon er oppdatert av Universitetet i Stavanger
.


Om studiet
Gjennom denne bacheloren lærer du om service, digitalisering, ledelse, organisasjon og markedsføring. Du får innsikt i hva som kreves for å drive servicebedrifter på toppnivå og utvikle bærekraftige tjenester og opplevelser.
Etterspørselen etter digitale løsninger er økende innen alle servicenæringer, for eksempel hotell- og reiselivsopplevelser, helse og velferdstjenester, finansielle tjenester og detaljhandelen. Dette studiet gir deg kunnskap og ferdigheter til å bidra til å finne slike løsninger. En bachelorgrad i digital serviceledelse gjør deg attraktiv i mange bransjer, og du kan velge mellom to spennende studieretninger: dataanalyse og tjenesteinnovasjon.
- Lær hvordan du leder servicebedrifter: Denne bachelorgraden gir deg kunnskap om digitalisering, ledelse, organisasjon og markedsføring. Du vil forstå hva som kreves for å drive servicebedrifter på høyt nivå og skape bærekraftige tjenester og opplevelser. Ledelsesfag som service- og personalledelse er essensielle for å bygge denne kompetansen.
- Menneskelig og teknisk aspekt: Studiet dekker både den menneskelige siden av tjenesteleveranse, samt den digitale, tekniske og organisatoriske siden.
- Økt digital forståelse: Bachelorprogrammet i digital serviceledelse gir deg ferdighetene til å identifisere og utnytte digitale muligheter og utfordringer. Du får innsikt i ulike tilnærminger til digital tjenesteyting og hvordan store datamengder fra digitaliserte forretningsmodeller kan brukes effektivt.
- Anvendelig i arbeidslivet: Digitaliseringen skjer over alt, og kompetansen fra dette studiet kan brukes bredt i arbeidsmarkedet.
- Ekte case-oppgaver: Studiet bruker casestudier fra voksende selskaper for å vise hvordan digitale løsninger kan implementeres i praksis for å skape innovative løsninger i viktige sektorer innen servicebransjen. Denne kunnskapen om digital transformasjon er også relevant for andre sektorer.
Opptakskrav
Videre studier
Bachelorgraden i digital serviceledelse kvalifiserer blant annet til disse mastergradene ved UiS:
- Endringsledelse
- Energi, miljø og samfunn
- Risk Analysis, spesialisering i Risk Governance
- Service leadership in International Business
- Samfunnssikkerhet
Karrieremuligheter
Med en bachelor i digital serviceledelse kan du jobbe som:
- serviceleder
- servicekoordinator
- digital markedsfører
- forretningsutvikler
- produkt- eller tjenesteansvarlig
- rådgiver innen digital transformasjon
- butikksjef
- gründer
- prosjektleder
Utveksling
Skaff deg et konkurransefortrinn i arbeidslivet - reis på utveksling!
UiS har inngått avtaler med høyere utdanningsinstitusjoner i Norden, Europa og i land utenfor Europa. Utvalget er stort og valget er ditt! På nettsiden vår kan du finne ut mer om hvor og når nettopp du kan reise i ditt studieprogram.
Det finnes mange gode grunner til å ta deler av utdanningen i utlandet, økte karrieremuligheter er bare én av dem. I tillegg til å skille deg ut i arbeidsmarkedet vil et utvekslingsopphold øke dine språklige ferdigheter, utvikle dine faglige perspektiver og gi deg personlig vekst! At utveksling er både lærerikt og en unik opplevelse for livet er det ingen tvil om!
Søknadsfrist for utreise høstsemesteret er 1. februar og for vårsemesteret 1. september. Minimumskravet for å reise på utveksling er at du må ha bestått eksamener tilsvarende ett års studier (60 studiepoeng) før du reiser.
Les mer om utveksling her: www.uis.no/ut