Fakta
24000
Informasjon er oppdatert av NTNU Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
.


Om studiet
Utforsk hvordan tjenestedesign kan brukes i din virksomhet og bidra til gode brukeropplevelser!
Dette prosjektbaserte kurset introduserer deg til grunnleggende tjenestedesign for å innovere eller forbedre tjenester.
Kurset omhandler designprinsipper i tjenestedesign og hvordan disse kan tilpasses egen bedrift i privat eller offentlig sektor for å oppnå gode brukeropplevelser på tvers av kontaktpunkter.
Kurset kombinerer teoretisk læring med prosjektarbeid som er knyttet til konkrete saker som bringes inn av kursdeltakerne og som er relevante for deres virksomhet. Det introduserer sentrale designmetoder, verktøy og rammeverk som menneskesentrert design og “double diamond”-rammeverk sammen med tjenestedesignmetoder for å innovere nye tjenester eller forbedre eksisterende tjenester i egen virksomhet i offentlig eller privat sektor.
Engasjement og bevissthet rundt digital transformasjon via tjenester, samskaping, endring og tverrfaglige team spiller en sentral rolle i dette emnet. Det fokuseres også sterkt på muligheten som oppstår som følge av teknologiutvikling og digitalisering i fremtidens tjenester.
FNs bærekraftsmål nr. 9 er integrert i emnet ved å fokusere på bærekraftig utvikling av tjenester for å bygge solid infrastruktur, fremme inkluderende og bærekraftig industrialisering og innovasjon.
Opptakskrav
Opptakskravet er todelt:
- Fullført bachelorgrad på 180 studiepoeng
- Minimum to års relevant arbeidserfaring
Hvis du ikke har en bachelorgrad eller tilsvarende avsluttet utdanning på minst 180 studiepoeng, kan du be om en realkompetansevurdering av opptaksgrunnlaget ditt.
Arbeidsforhold må dokumenteres med attest fra arbeidsgiver som beskriver stillingstype og arbeidsoppgaver, stillingsprosent og varighet.
Utdanning og arbeidserfaring må dokumenteres innen søknadsfristen for at søknaden skal behandles.