Fakta
Informasjon er oppdatert av NTNU Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
.


Om studiet
Masterprogram i skoleutvikling og utdanningsledelse skal utvikle studentenes evne til å lede virksomheter som har læring som sin hovedoppgave.
Det erfaringsbaserte masterprogrammet i skoleutvikling og utdanningsledelse skal utvikle dine evner til å lede virksomheter som har læring som sin hovedoppgave. Målet er derfor å utvikle lærende ledere.
Lærende ledere er ledere som setter læring i sentrum for elevene, seg selv og sin organisasjon. For å oppnå dette, tar du emner innen organisasjon og ledelse med særlig relevans for ledelse av utdanningsorganisasjoner, og du får ta del i varierte læringsformer som knytter sammen teori og praksis.
Studiets oppbygging
Studiet er bygd opp av fire emner, hvert på 15 studiepoeng, og en masteroppgave på 30 studiepoeng, totalt 90 studiepoeng.
Undervisningsopplegg
Studiet går på deltid over tre år (tilsvarende 50 % studieprogresjon sammenlignet med fulltidsstudier). Undervisningen er samlingsbasert og samlingene holdes i Trondheim.