Fakta
20300
Informasjon er oppdatert av NTNU Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
.


Om studiet
Kurset gir innsikt i viktige trender innen internasjonal handel og hvilke innvirkninger dette har på markedsstrategier og ledelse i internasjonale selskaper.
Temaer
- Grunnleggende konsepter for markedsføring
- Markedsføring av høyteknologi
- Crossing the Chasm
- Moderne trender innen internasjonal handel og implikasjoner for norsk næringsliv
- Digitalisering og digital markedsføring
- Teorier og modeller for internasjonalisering av foretak
- Born Globals eller internasjonale oppstartsbedrifter
- Internasjonal markedsføring
- Industriell markedsføring og inngangsstrategier i nye markeder
- Ledelse av internasjonale aktiviteter
Undervisningsopplegg
Opptakskrav
Opptakskravet er todelt:
1. Bachelorgrad eller tilsvarende avsluttet utdanning av minimum 180 studiepoengs omfang, og
2. Minimum to års relevant arbeidserfaring
Nye søkere må dokumentere utdanning og arbeidserfaring innen søknadsfristen for å få søknaden behandlet. Hvis du har lastet opp dokumentasjon/fått opptak på emner i programmet tidligere, trenger du ikke gjøre dette på nytt.
Krav til dokumentasjon: Arbeidsforhold må dokumenteres med attest fra arbeidsgiver som beskriver stillingstype/arbeidsoppgaver, stillingsprosent og varighet.
Rangeringsregler ved flere søkere enn antall plasser
Har du ikke bachelorgrad eller tilsvarende avsluttet utdanning av minimum 180 studiepoengs omfang, kan du søke om fritak for deler av utdanningskravet med grunnlag i realkompetanse. Last opp søknadsskjema sammen med dokumentasjon når du søker.
Kontakt for spørsmål om opptak og opptakskrav:
Telefon: 73 59 77 01
E-post: evuopptak@aud.ntnu.no