Fakta
6000
Informasjon er oppdatert av NTNU Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
.


Om studiet
Emnet fokuserer på problemstillinger som er viktige for lærere som arbeider med flerspråklige og flerkulturelle elever. Det gir en innføring i teoretiske begreper knyttet til forskning på flerspråklighet, og fokuset er i stor grad på ulike pedagogiske tilnærminger som fremmer flerspråklig utvikling i engelskfaget.
Læringsformer og aktiviteter:
Nettbasert undervisning over ca. 13 uker. Emnet har nettleksjoner med oppgaver som dekker de ulike temaene i emnet, og benytter ulike nettløsninger for samarbeid og interaksjon. Videokonferanseverktøy vil kunne bli anvendt til muntlig presentasjon og eventuelt andre gruppemøter og veiledning på nett. De obligatoriske aktivitetene dekker ulike aspekter ved emnet, og det gis tilbakemeldinger på disse i form av skriftlige tilbakemeldinger og/eller veiledning.
Undervisningsopplegg
Opptakskrav
Generell studiekompetanse og 30 studiepoeng engelsk.
Anbefalt forhåndskunnskap
Lærerutdanning, gode lese- og skriveferdigheter og muntlige ferdigheter i engelsk.