Fakta
Informasjon er oppdatert av Nord universitet
.
Om studiet
The semester package offers students greater insight into conditions for doing business internationally. Students will get an introduction to different topics within international marketing such as market entry strategies, designing the global marketing programme, and implementing and coordinating the global marketing programme. Additionally, students will learn about strategic management, the environment, strategic capabilities, strategic purpose, business strategy, corporate strategy and diversification, international strategy, innovation strategies, mergers, acquisitions and alliances, and strategy in action.This semester package is only offered for international exchange students from partner universities interested in international marketing and business strategy.
Semesterpakken tilbyr fire emner som tilsvarer totalt 35 studiepoeng. Et vanlig fulltidssemester er 30 studiepoeng.
Emnene som tilbys er:
MAF2000: Internasjonal markedsføring (7,5 SP)
ORG2001: Internasjonal foretagsstrategi (7.5 SP)
EK243E: Prosjektarbeid (10 SP)
NO106L: Norsk for utlendinger (10 SP)
Undervisningsopplegg
Opptaksinformasjon
Semesterpakken tilbys kun for innreisende utvekslingsstudenter fra våre partnerinstitusjoner. Mer informasjon om søkeprosessen finnes her.
Utvekslingsstudenter er tatt opp på grunnlag av nominasjon av hjemmeinstitusjonen. Dette betyr at studenten må først søke gjennom sin hjemmeinstitusjon for å delta. Hjemmeinstitusjonen til studenten vil gi informasjon om opptakskravene.
Det er forventet at studenten har fullført minst 60 studiepoeng innenfor et relevant akademisk fagfelt.
Videre studier
Semesterpakken gir 30 studiepoeng og kan generelt anerkjennes som ett semester på lavere nivå av høyere utdanning.