Fakta
Informasjon oppdatert
6. februar 2025.


Om studiet
Dette lærer du
- utvidet teoretisk kunnskap som leder
- håndtering av endringer
- endrings- og innovasjonskapasitet
Ledere i barnehager og skoler må håndtere mange parallelle endringer som følge av ny læreplan/rammeplan, omorganiseringer, nye krav til dokumentasjon og digitalisering. Endringene kan medføre spenninger mellom det nye og det eksisterende. Ledere har behov for endrings- og innovasjonskapasitet for å sikre utvikling av et helhetlig utdanningsløp som er tilpasset fremtidens kompetansekrav.
Studiet skal gi deg som leder nødvendig kompetanse for å se muligheter og løse utfordringer og føre til konkret forbedring og endring i din organisasjon. Det faglige stoffet knyttes til, og anvendes på, egen arbeidssituasjon og rolleutførelse: Du bygger nettverk med andre ledere innenfor sektoren og det legges opp til høy grad av interaksjon mellom deltakerne og forelesere.
Søker må ha gjennomført et av følgende: rektorutdanningen, styrerutdanningen, 30 studiepoeng i skoleledelse, barnehageledelse eller tilsvarende.
Programmet er del av utdanningsdirektoratet (UDIR) sitt studietilbud.
Emnet er på masternivå, og kan tas som et enkeltemne eller bygges inn i en Executive master i ledelse ved NHH Executive.