Fakta
Informasjon er oppdatert av Høgskulen på Vestlandet
24. april 2024.
Om studiet
Har du behov for mer faglig tyngde innenfor kommunikasjon og markedsføring? Dette faget er for deg som ønsker å utvide din digitale verktøykasse innenfor et fagområde i rask endring.
Hvorfor studere digital kommunikasjon og markedsføring?
For å lykkes med kommunikasjon og markedsføring kreves det ofte en kombinasjon av teoretisk innsikt og praktiske ferdigheter.
I dette faget vil du derfor få kunnskap om teoriene, informasjonen og vurderingene som ligger til grunn når organisasjoner utformer sine kommunikasjons- og markedsføringsstrategier.
Du vil også opparbeide deg praktiske ferdigheter i å analysere kommunikasjonskanaler samt bruke modeller og verktøy for å planlegge og gjennomføre ulike kommunikasjons- og markedsføringsaktiviteter.
Hva lærer du ved å ta kurs i digital kommunikasjon og markedsføring?
Gjennom kurset vil du bli presentert for ny og aktuell forskning om sentrale tema, teorier, problemstillinger, prosesser, verktøy og metoder. Etter å ha gjennomført kurset vil du kunne:
- Analyserer markedet og kommunikasjonskanaler
- Finne målgrupper og lære hvordan man posisjonerer seg
- Planlegge, organisere og kontrollere markedsføring og kommunikasjon
- Tilpasse og benytte ulike konkurransevirkemiddel
- Reflektere selvstendig rundt etiske, miljømessige og juridiske utfordringer knyttet til sentrale problemstillinger i faget
Du finner mer informasjon i emneplanen.
Målgruppe
Dette kurset er for deg som jobber med eller er interessert i kommunikasjon og markedsføring.