Fakta
41900
Informasjon er oppdatert av Høgskulen på Vestlandet
.
Om studiet
Har du behov for mer faglig tyngde innenfor kommunikasjon og markedsføring? Dette faget er for deg som ønsker å utvide din digitale verktøykasse innenfor et fagområde i rask endring.
Hvorfor studere digital kommunikasjon og markedsføring?
For å lykkes med kommunikasjon og markedsføring kreves det ofte en kombinasjon av teoretisk innsikt og praktiske ferdigheter.
I dette faget vil du derfor få kunnskap om teoriene, informasjonen og vurderingene som ligger til grunn når organisasjoner utformer sine kommunikasjons- og markedsføringsstrategier.
Du vil også opparbeide deg praktiske ferdigheter i å analysere kommunikasjonskanaler samt bruke modeller og verktøy for å planlegge og gjennomføre ulike kommunikasjons- og markedsføringsaktiviteter.
Hva lærer du ved å ta kurs i digital kommunikasjon og markedsføring?
Gjennom kurset vil du bli presentert for ny og aktuell forskning om sentrale tema, teorier, problemstillinger, prosesser, verktøy og metoder. Etter å ha gjennomført kurset vil du kunne:
- Analysere markedet og kommunikasjonskanaler.
- Finne målgrupper og lære hvordan man posisjonerer seg.
- Planlegge, organisere og kontrollere markedsføring og kommunikasjon.
- Tilpasse og benytte ulike konkurransevirkemiddel.
- Reflektere selvstendig rundt etiske, miljømessige og juridiske utfordringer knyttet til sentrale problemstillinger i faget.
Du finner mer informasjon i emneplanen.
Målgruppe
Dette kurset er for deg som jobber med eller er interessert i kommunikasjon og markedsføring.
Emnet blir tilbydt i samarbeid med utdanningsselskapet Addisco, som er eid av forbundet Styrke.