Fakta

Sted:
Bergen
Studietype:
Enkeltemne
Studieform: Nettstøttet, undervisning ved lærestedet, samlingsbasert
Pris:

41900

Studiepoeng:
15

Informasjon er oppdatert av Høgskulen på Vestlandet

.

Om studiet

Har du behov for mer faglig tyngde innenfor kommunikasjon og markedsføring? Dette faget er for deg som ønsker å utvide din digitale verktøykasse innenfor et fagområde i rask endring.

Hvorfor studere digital kommunikasjon og markedsføring?

For å lykkes med kommunikasjon og markedsføring kreves det ofte en kombinasjon av teoretisk innsikt og praktiske ferdigheter.

I dette faget vil du derfor få kunnskap om teoriene, informasjonen og vurderingene som ligger til grunn når organisasjoner utformer sine kommunikasjons- og markedsføringsstrategier.

Du vil også opparbeide deg praktiske ferdigheter i å analysere kommunikasjonskanaler samt bruke modeller og verktøy for å planlegge og gjennomføre ulike kommunikasjons- og markedsføringsaktiviteter.

Hva lærer du ved å ta kurs i digital kommunikasjon og markedsføring?

Gjennom kurset vil du bli presentert for ny og aktuell forskning om sentrale tema, teorier, problemstillinger, prosesser, verktøy og metoder. Etter å ha gjennomført kurset vil du kunne:

  • Analysere markedet og kommunikasjonskanaler.
  • Finne målgrupper og lære hvordan man posisjonerer seg.
  • Planlegge, organisere og kontrollere markedsføring og kommunikasjon.
  • Tilpasse og benytte ulike konkurransevirkemiddel.
  • Reflektere selvstendig rundt etiske, miljømessige og juridiske utfordringer knyttet til sentrale problemstillinger i faget.

Du finner mer informasjon i emneplanen.

Målgruppe

Dette kurset er for deg som jobber med eller er interessert i kommunikasjon og markedsføring.

Emnet blir tilbydt i samarbeid med utdanningsselskapet Addisco, som er eid av forbundet Styrke.