Fakta
Informasjon er oppdatert av Høgskolen i Østfold
19. desember 2023.
Om studiet
Studiet tar for seg samspill- og tilpasningsproblemer i skole og
samfunn og omfatter spesialpedagogisk arbeid, med fokus på
forebygging og tverrfaglig samarbeid. Spesialpedagogikk dreier
seg om å legge til rette for at barn, unge og voksne med
særskilte behov får utvikle seg som enkeltindivider og sammen med
fellesskapet de tilhører. Studiet er yrkesorientert, knyttet til
praksisfeltet og fokuserer på arbeidet med sosiale og emosjonelle
vansker.
Spesialpedagogikk - Sosiale og emosjonelle vansker og
inkluderende praksis 1: 1.-10. trinn. (Kfk) (30 stp.) tar
utgangspunkt i Kunnskapsdepartementets strategiplan Kompetanse
for kvalitet - Strategi for videreutdanning for lærere og
skoleledere fram mot 2025. Studiet retter seg mot lærere som
ønsker fordypning på feltet sosiale- og emosjonelle vansker og
inkluderende praksis i et overordnet
skoleutviklingsperspektiv.
Undervisningsopplegg
Undervisning ved institusjonen