Nøkkelinformasjon
Om studiet
Vil du lære deg å lage spill og ha det gøy mens du lærer? Vi bygger alt fra bunnen av og utforsker flere områder sammen. Vi reiser på en sosial tur i Europa og snakker med utviklere som har lyktes.
Frihet, samarbeid, struktur og nettverksbygging er viktig når man utvikler spill. Vi besøker Work-Work og andre utviklermiljø i Skandinavia. På ei linje som spillutvikling er du garantert å komme i klasse med kreative mennesker. Kanskje kommer dere på den neste store spill-idéen sammen?!
Undervisning:
Spillmotor: Vi vil i hovedsak bruke Unity som spillmotor. Dersom elevene ønsker å bruke andre spillmotorer som Unreal Engine eller Godot Engine, så har de så klart mulighet til det.
Programmering og C# script: Vi bruker Visual studio for å kode spilla våre. Vi ser på dokumentasjon som er levert fra Unity som lager spillmotoren vi jobber i.
Lyd- og musikkproduksjon: For musikkproduksjon bruker vi FL studio. Har du annen programvare, står du fritt til å bruke denne. For lydproduksjon bruker vi Soundly, FL studio og Fire Alpaca.
Grafisk design, teksturering og digital tegning: Eksempler på programvare kan være Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Krita og Fire Alpaca.
Dokumentasjon: I spillproduksjon er det viktig å kunne dokumentere. Vi bruker verktøy som ligger i Google drive og Nuclino til f.eks. Game designdokument. Fildeling vil også være i Google drive.
3D-modellering og animasjon: Vi bruker Blender og Unity for modellering og animasjon.
Har du annen programvare, står du fritt til å bruke det.
Stikkord:
- 2D
- 3D
- Spill
- Gaming
- Analyse
- Tegning
- Samarbeid
- Level design
- Programmering
- Lyd- og musikkproduksjon