Fakta

Sted:
Campus Oslo
Studietype:
Videreutdanning
Studieform: Samlingsbasert
Studiepoeng:
30

Informasjon oppdatert

19. februar 2025.

Om studiet

Kurset gir deg innsikt i det du trenger for å kunne utvikle kommunikasjonsstrategier, og hvordan kommunikasjon kan bidra til å oppfylle selskapets overordnete strategi for verdiskapning.

Dette lærer du:

  • Teorier, konsepter og verktøy for strategisk kommunikasjon. 
  • Interessentanalyse, innsikt og strategiutvikling for kommunikasjon.
  • Planlegging og iverksettelse av kommunikasjonskampanjer.

Dette kurset passer for deg som er leder, eller vil forberede deg til en lederstilling der kommunikasjon spiller en sentral rolle.

Du vil lære å utvikle kommunikasjonsstrategier og hvordan du kan bruke kommunikasjon i arbeidet med problemstillinger som omdømme, organisasjonsendringer og kriser.

Når du er ferdig med kurset, skal du være godt rustet til å kunne lede arbeidet med å iverksette og evaluere kommunikasjonskampanjer. 

Undervisningsopplegg

Kurset består av fem samlinger over to semestre. Fire av samlingene varer i fire dager og foregår på campus Oslo i Nydalen på dagtid.

Kurset har en utenlandsmodul i Berlin som BI anbefaler studentene å delta på. Utgifter til reise og opphold kommer i tillegg til ordinær studieavgift.

Alle deltidsstudier på BI er lagt opp slik at de skal kunne kombineres med jobb og familie, men noe tid må du regne med å sette av. 

Du kommer til å bruke totalt 20 arbeidsdager på samlinger. Du må også sette av tre dager til hjemmeeksamen.  

I tillegg kommer tiden du trenger til å lese pensum og skrive prosjektoppgave. Hvor mye tid studentene bruker på dette er veldig individuelt. Her har du mulighet til å tilpasse arbeidet til livet ellers. 

Opptakskrav

For å ta dette kurset må du

  • ha fylt 25 år
  • ha fullført en bachelorgrad  
  • ha fire års arbeidserfaring i full stilling (tre år dersom du har en fullført mastergrad fra før) 

Les mer om opptakskravene på masternivå