Fakta
Informasjon oppdatert
6. mars 2024.
![MIYB Logo Logoen til BI sammen med teksten "Make it your business"](https://s3.utdanning.no/hkdir-data-utdanning-no-prod/s3fs-public/styles/organisasjon_tilbud/public/2023-11/BI_MIYB_RGB.png?VersionId=1&itok=cVTzK3N8)
![MIYB Logo Logoen til BI sammen med teksten "Make it your business"](https://s3.utdanning.no/hkdir-data-utdanning-no-prod/s3fs-public/styles/organisasjon_logo_mobil/public/2023-11/BI_MIYB_RGB.png?VersionId=1&itok=K7A98mHG)
Om studiet
Dette masterprogrammet gir deg kompetanse i ledelse og på å utvikle verdiskapende kommunikasjon. Du lærer å bruke kommunikasjon som en strategisk driver i sentrale problemstillinger som omdømme, organisasjonsendringer og kriser.
En god og strategisk kommunikasjon vil bidra til å understøtte og realisere forretningsmål. Det er essensielt at ledere både innenfor og utenfor kommunikasjonsfunksjonen får økt innsikt i hvordan kommunikasjon kan skape verdi, og styrke organisasjonens prestasjoner.
Gjennom programmet vil du lære å utvikle kommunikasjonsstrategier og løsninger som kan styres og måles. Videre vil du få forskningsbaserte verktøy for å planlegge, implementere og evaluere kommunikasjon.
Læringsutbytte
- Forstå kommunikasjons bidrag til verdiskapning, både gjennom innflytelse over interessenter og ved å legge til rette for bedre intern praksis
- Kunne analysere utfordringer ved kommunikasjon i lys av viktige formål, som omdømme, eller i sammenhenger som kriser og organisasjonsendringer
- Kunne analysere underliggende strukturer og prosesser for organisasjonskommunikasjon
- Kunne bruke verktøy for å planlegge, iverksette og evaluere kommunikasjonskampanjer
- Vurdere og bruke relevante forretningsmodeller for kommunikasjon og kommunikasjonsavdelinger