Fakta
Informasjon oppdatert
19. februar 2025.


Om studiet
Kurset gir deg innsikt i det du trenger for å kunne utvikle kommunikasjonsstrategier, og hvordan kommunikasjon kan bidra til å oppfylle selskapets overordnete strategi for verdiskapning.
Dette lærer du:
- Teorier, konsepter og verktøy for strategisk kommunikasjon.
- Interessentanalyse, innsikt og strategiutvikling for kommunikasjon.
- Planlegging og iverksettelse av kommunikasjonskampanjer.
Dette kurset passer for deg som er leder, eller vil forberede deg til en lederstilling der kommunikasjon spiller en sentral rolle.
Du vil lære å utvikle kommunikasjonsstrategier og hvordan du kan bruke kommunikasjon i arbeidet med problemstillinger som omdømme, organisasjonsendringer og kriser.
Når du er ferdig med kurset, skal du være godt rustet til å kunne lede arbeidet med å iverksette og evaluere kommunikasjonskampanjer.
Undervisningsopplegg
Kurset består av fem samlinger over to semestre. Fire av samlingene varer i fire dager og foregår på campus Oslo i Nydalen på dagtid.
Kurset har en utenlandsmodul i Berlin som BI anbefaler studentene å delta på. Utgifter til reise og opphold kommer i tillegg til ordinær studieavgift.
Alle deltidsstudier på BI er lagt opp slik at de skal kunne kombineres med jobb og familie, men noe tid må du regne med å sette av.
Du kommer til å bruke totalt 20 arbeidsdager på samlinger. Du må også sette av tre dager til hjemmeeksamen.
I tillegg kommer tiden du trenger til å lese pensum og skrive prosjektoppgave. Hvor mye tid studentene bruker på dette er veldig individuelt. Her har du mulighet til å tilpasse arbeidet til livet ellers.
Opptakskrav
For å ta dette kurset må du
- ha fylt 25 år
- ha fullført en bachelorgrad
- ha fire års arbeidserfaring i full stilling (tre år dersom du har en fullført mastergrad fra før)