Fakta

Sted:
Campus Oslo
Studietype:
Videreutdanning
Studieform: Samlingsbasert
Studiepoeng:
30

Informasjon oppdatert

6. mars 2024.

Om studiet

Dette masterprogrammet gir deg kompetanse i ledelse og på å utvikle verdiskapende kommunikasjon. Du lærer å bruke kommunikasjon som en strategisk driver i sentrale problemstillinger som omdømme, organisasjonsendringer og kriser.

En god og strategisk kommunikasjon vil bidra til å understøtte og realisere forretningsmål. Det er essensielt at ledere både innenfor og utenfor kommunikasjonsfunksjonen får økt innsikt i hvordan kommunikasjon kan skape verdi, og styrke organisasjonens prestasjoner.

Gjennom programmet vil du lære å utvikle kommunikasjonsstrategier og løsninger som kan styres og måles. Videre vil du få forskningsbaserte verktøy for å planlegge, implementere og evaluere kommunikasjon.

Læringsutbytte

  • Forstå kommunikasjons bidrag til verdiskapning, både gjennom innflytelse over interessenter og ved å legge til rette for bedre intern praksis
  • Kunne analysere utfordringer ved kommunikasjon i lys av viktige formål, som omdømme, eller i sammenhenger som kriser og organisasjonsendringer
  • Kunne analysere underliggende strukturer og prosesser for organisasjonskommunikasjon
  • Kunne bruke verktøy for å planlegge, iverksette og evaluere kommunikasjonskampanjer
  • Vurdere og bruke relevante forretningsmodeller for kommunikasjon og kommunikasjonsavdelinger