Fakta

Sted:
BI Nettstudier
Studietype:
Kurs
Studieform: Nettstudium
Studietempo: Deltid

Informasjon oppdatert

6. mars 2024.

Om studiet

I dette kurset ser vi på nærmere på hvordan kjente metoder for digital innovasjon, for eksempel design thinking, lean startup og smidig utvikling, påvirker prinsipper for organisering.

Digital innovasjon er avgjørende for at virksomheter skal utvikle seg og overleve, og digitalisering har store konsekvenser for all forretningsdrift. Organisering for digital innovasjon er et kurs som fokuserer på prinsippene for smart og smidig organisering og hvordan de påvirker organisasjoner i møte med økte krav til rask teknologiutvikling og endrede kundepreferanser. Kurset utforsker metoder som design thinking, lean startup og smidig utvikling, og gir deg deltakerne kunnskap om ulike styringsmodeller for digitale endringer.

Du vil lære å være aktiv deltaker i digital innovasjon, lede medarbeidere i en aktørorientert organisering og bidra som medlem av tverrfaglige team som løser problemer. 

Kurset passer for deg som ønsker å være en aktiv deltaker i digitale innovasjonsprosesser, enten som deltaker eller leder.

Studiets oppbygging

De korte kursene gjennomføres 100% online. Det blir diskusjon, interaksjon og læring - bare i et kompakt format. Kurset har en varighet på totalt tre uker, med 3-timers nettforelesninger via Zoom på oppsatte tider. I tillegg til nettsamlingene jobber du med fagstoff i ulike former via læringsplattformen Insendi. Alt du trenger for å gjennomføre kurset vil du finne her. Innholdet kan variere fra kurs til kurs, f.eks. video, oppgaver, diskusjoner, selvtester med mer.

Etter fullført kurs vil du motta et deltakerbevis i form av en digital badge. Denne kan du enkelt lagre og dele på LinkedIn eller dine sosiale nettverk.

Læringsutbytte

  • Ha kjennskap til prinsippene for ‘’smart og smidig’’ organisering (aktørorientert organisering)
  • Ha kjennskap til ulike eksempler/case for aktørorienterte organisasjoner
  • Ha kjennskap til ulike styringsmodeller for digitale endringer 
  • Kunne være en aktiv deltaker i arbeid med digital innovasjon
  • Kunne lede medarbeidere i en aktørorientert organisering
  • Være en god bidragsyter i et tverrfaglig team som jobber med problemløsning