Fakta
Informasjon oppdatert
19. februar 2025.


Om studiet
I dette kurset får du en grunnleggende innføring i strategi og markedsføringsledelse. Du lærer om ulike verktøy for å kunne ta strategiske valg som sikrer bedriftens fremtidige overlevelse.
Alle bedrifter må utarbeide en grundig strategi for å generere inntekter, sikre lønnsomhet og levedyktighet. Virksomheter må også stadig justere sine markedstilbud på grunn av endringer i omgivelsene. Det krever en kontinuerlig analyse av markedet, konkurrentene og kundene.
Kurset i markedsføring og strategi vil hjelpe deg med å utvikle en strategisk tankegang. Du vil lære anvende verktøy for å ta bedre strategiske beslutninger som er avgjørende for en virksomhets overlevelse og vekst. I tillegg vil du lære å utarbeide en markedsplan som tiltrekker og bevarer verdifulle kunder.
Læringsutbytte
- Strategiske begreper og teorier
- Aktivitets- og ressursanalyse
- Makro omgivelser og trender med PESTEL
- Konkurransedynamikk og posisjonering
- Kjøpsprosess og kundereiser
- Strategisk ledelse av kunde- og produktporteføljen
- Kundeheterogenitet og segmentering
- Kundedata og analyser
- Merkevareledelse
- Markedsplan og markedsplanlegging