Fakta

Sted:
BI Nettstudier
Studietype:
Videreutdanning
Studieform: Samlingsbasert
Studiepoeng:
30

Informasjon oppdatert

14. mai 2024.

Om studiet

Fordypningen Markedsføring og kunderelasjoner gir deg perspektiver, kunnskap og verktøyene du trenger for å skape en solid merkevareidentitet.

En god markedsfører må ha innsikt i hva som er verdifullt for kundene og hva som påvirker deres beslutninger. Det er viktig å forstå hvordan man kan påvirke kundens atferd og hvilke verktøy og teknologier som kan brukes til dette formålet. Det er også essensielt å vite hvordan man kan bli foretrukket som en leverandør av et produkt eller en tjeneste, samt hvordan man kan bygge lønnsomme relasjoner med kundene.

Fordypningen i Markedsføring og kunderelasjoner på 30 studiepoeng består av fire kurs som gir deg perspektiver, kunnskap og verktøy som er nødvendige for å posisjonere bedriften og skape en sterk merkevareidentitet. Videre lærer du hvordan man kan bygge solide relasjoner både i forbruker- og bedriftsmarkedet, og hvordan man kan bruke effektive digitale markedsføringsverktøy.

Undervisningsformen i denne fordypningen er 100% nettbasert og vil bestå av en variert blanding av direktesendte webinarer og andre relevante læringsaktiviteter. Det legges vekt på koble teori og praksis gjennom eksempler og case. Det er fullt mulig å samarbeide med medstudenter digitalt, slik at også de blir en god kilde til læring og bidrar til å øke læringsutbyttet du tar med deg ut i praksis.  

Undervisningsopplegg

Denne fordypningen er på 30 studiepoeng og gjennomføres 100% nettbasert. Den består av fire kurs som gjennomføres over to semestre. Undervisningen i hvert av delkursene vil bestå av en kombinasjon av direktesendte webinarer, temabaserte videoer og andre relevante læringsaktiviteter. De fire kursene er:

  • Merkevareledelse
  • Forbrukerpsykologi
  • Digital tools and technologies in marketing
  • Ledelse og styring av kunderelasjoner