Fakta

Studietype:
Videreutdanning
Studieform: Samlingsbasert
Studiepoeng:
7.5

Informasjon oppdatert

6. mars 2024.

Om studiet

God forståelse for logistikk og markedsføring er avgjørende for suksess. I dette kurset får du essensiell kunnskap om forsyningskjeder og ulike logistikkmodeller, og hvordan disse kan implementeres i din organisasjon.

I dette kurset lærer du om hvordan logistikk og markedsføring henger sammen og utfyller hverandre, og hvordan god produktledelse skaper verdi for både bedriften og kunder. Kurset gir deg også inngående kunnskap om oppbyggingen av forsyningskjeder og gjennomføringen av logistikkprosesser.

Valg og ledelse av ulike organisasjonsformer i forsyningskjeden står sentralt. Det samme gjelder fysiske og administrative prosesser som er knyttet til det å anskaffe, håndtere, lagre og transportere råvarer og ferdigvarer.

Kurset gir deg kunnskap om sammenhengen mellom ledelse, makt og konfliktstyring. Du får inngående kunnskap om hvordan kunderelasjoner henger sammen i et nettverk av industrielle relasjoner.

Etter endt kurs vil du kunne utføre en distribusjonsanalyse for å finne de meste effektive kanalene fra produsent til sluttkunde, samt hvordan du gjør varer og tjenester tilgjengelige for sluttbruker.

Læringsutbytte

  • Logistikk- og markedsføringsbegrepet
  • Servicenivåer og markedsdekning
  • Transport, prognoser, lagerstyring og innkjøp
  • Markedsføringskanaler, samt deres ulike servicenivåer og markedsdekning
  • Kundeservice og miljø
  • Makt og konflikter
  • Produktledelse, produktportefølje og markedsmiks