Fakta

Sted:
Campus Oslo
Studietype:
Videreutdanning
Studieform: Samlingsbasert
Studiepoeng:
30

Informasjon oppdatert

6. mars 2024.

Om studiet

I en verden fylt av usikkerhet gir vi deg ferdighetene for å navigere i den stadig mer komplekse globale forretningskonteksten. Vi fokuserer på hvordan man engasjerer seg i internasjonal virksomhet mens vi beveger oss mot en bærekraftig fremtid.

Det globale forretningsfellesskapet opplever turbulens og høye nivåer av usikkerhet. Globale bekymringer øker. Effektene av klimaendringer, forstyrrelser i verdikjedene og utnyttelse av globale ressurser skaper nye strategiske utfordringer. Regjeringer og bedrifter er enige om at endringer er nødvendige for å nå klimamål og FNs bærekraftsmål.

Viktigheten av global strategi har aldri vært viktigere. I dette programmet hjelper vi deg med å vurdere organisasjonen din og miljøet kritisk før du tar viktige forretningsbeslutninger. Hvilken internasjonal strategi er mest egnet for deg? Vil internasjonalisering føre til større risiko? Vil bedriften din påvirke eller bli påvirket av overgangen?

Gjennom dette kurset får du en grundig oversikt over de strategiske utfordringene som globale organisasjoner står overfor, inkludert verktøyene som er tilgjengelige for å vurdere situasjonen og ta velbegrunnede forretningsbeslutninger både i stabile markeder og i tider med usikkerhet.

I dette programmet kombinerer vi digitalt innhold med fysiske samlinger. Samlingene er svært interaktive med diskusjoner, fokus på praktiske anvendelser og en dialog med bedrifter og eksperter i feltet. Vi inviterer gjesteforelesere med omfattende erfaring fra den globale forretningsverdenen.

For den fjerde modulen reiser vi til utlandet til Calgary, Canada. Tradisjonelt kjent som Canadas energihub. Calgary gjennomgår betydelige endringer drevet av avansert teknologi og fokus på bærekraftige løsninger for miljøet og nærliggende urbefolkningssamfunn.

Læringsutbytte

  • Forretningsbeslutninger i svært usikre globale sammenhenger 
  • Overgangen mot en bærekraftig verden 
  • Balansering av flere krav fra nåværende forretningsvirksomhet og fremtidige behov 
  • Organisering av internasjonale aktiviteter 
  • Bygging av global konkurransekraft 
  • Overføring av kunnskap på tvers av grenser 
  • Samarbeidsstrategier