Fakta

Sted:
Campus Oslo
Studietype:
Enkeltemne
Studieform: Samlingsbasert
Studiepoeng:
7.5

Informasjon oppdatert

17. juni 2025.

Om studiet

Dette kurset gir deg kunnskapen, verktøyene og ferdighetene du trenger for å bli en markedsorientert utvikler.

Dette lærer du:

  • Lær hvordan du bruker Design Thinking til å utvikle nye produkter og tjenester.
  • Få praktisk erfaring med å lage prototyper og teste dem i markedet.
  • Lær å lage en enkel forretningsplan med et verktøy som heter Canvas.

Kurset lærer deg å bruke en metode som heter Design Thinking for å lage nye produkter og tjenester. Du vil lære å samle markedsinformasjon, lage enkle modeller, teste dem og lage en forretningsplan. Dette hjelper deg å bli bedre til å utvikle ting som faktisk fungerer i markedet.

Dette kurset passer for deg som vil være med på å lage nye produkter og tjenester, uansett om du jobber i offentlig eller privat sektor.

Når kurset er ferdig vil du kunne utvikle nye produkter og tjenester ved å bruke Design Thinking, teste ideer gjennom prototyper i markedet, og lage en enkel forretningsplan som kan gjøre ideene dine lønnsomme. 

Undervisningsopplegg

Dette kurset gjennomføres over ett semester. Kurset består av en kombinasjon av fysiske samlinger på campus og undervisning på nett. Det er to samlinger, som går over to arbeidsdager.  

Kurset avsluttes med en prosjektoppgave som kan løses individuelt, eller i gruppe på inntil tre personer.

Opptakskrav

Som hovedregel må du ha generell studiekompetanse.  

Er du 25 år eller eldre i opptaksåret, kan du også søke på bakgrunn av realkompetanse.

Les mer om opptakskravene på kurs på bachelornivå.