Fakta

Sted:
Stavanger
Studietype:
Master, 2 år
Studieform: Undervisning ved lærestedet
Studietempo: Heltid
Studiepoeng:
120

Informasjon er oppdatert av Universitetet i Stavanger

.

Om studiet

Samfunnet trenger ledere med spisskompetanse i å utvikle og levere nye løsninger. Det kan bli deg med master i Service Leadership in International Business fra Universitetet i Stavanger.

Tjenester og service er sentrale i alle virksomheter, fra hotell, reiseliv, transport og logistikk, leverandører av nye bankløsninger og internettbaserte tjenester til helsevesen. Noe er knyttet til lønnsomhetsorienterte bedrifter, andre til offentlige virksomheter.

  • Bred utdanning: Gjennom vår utdanning tilegner du deg lederkompetanse og får de verktøyene du trenger til å påvirke og utvikle dine medarbeidere. Samtidig får du lederkompetanse som gir deg lederverktøyene til å påvirke og utvikle medarbeiderne dine Konkurransedyktige serviceløsninger og tjenester er teamarbeid som trenger dyktige ledere.
  • Yrkesrettet: Dette masterstudiet vil for mange være starten på en fremtidig lederkarriere, og tidligere NHS-studenter er å finne i en rekke ulike lederroller i mange områder innen servicenæringene. Studiet legger vekt på både evnene til godt og konstruktivt teamarbeid og løsning av individuelle oppgaver, for å stimulere til en god forståelse av hva det vil si å være en moderne leder.
  • Utveksling: Dette er et fulltidsstudium med muligheter for å ta utveksling i utlandet. Studiet passer for deg som har en bachelorgrad med elementer fra markedsføring, ledelse og økonomi. Søkere med bachelor innen andre relevante områder vurderes også for opptak.

Undervisningsopplegg

Undervisning ved institusjonen

Opptakskrav

Bachelorgrad med en faglig fordypning på minst 80 studiepoeng. Følgende fagområder kvalifiserer for opptak: hotelledelse, reiselivsledelse, administrasjon, økonomi, markedsføring, serviceledelse, eller tilsvarende fagområder.

Det kreves et gjennomsnitt av alle eksamensresultater som inngår i opptaksgrunnlaget på minst C i ECTS-skalaen, eller tilsvarende.

Søknad: via lokalt opptak.
Søknadsfrist: 15. april.

Videre studier

Denne mastergraden kan kvalifisere til opptak til PhD-program.

Karrieremuligheter

Dette masterstudiet vil for mange være starten på en fremtidig lederkarriere, og tidligere NHS-studenter er å finne i en rekke ulike lederroller i mange områder innen servicenæringene. Noen er hotelldirektører, reiselivsdirektører, salgsledere eller markedssjefer, mens andre er produktsjefer, Key account managers, strategidirektører, rådgivere eller prosjektledere. Studiet gir med andre ord muligheter til å jobbe i en rekke spennende bransjer, med et stort spenn av interessante oppgaver.

Utveksling

Skaff deg et konkurransefortrinn i arbeidslivet - reis på utveksling!

UiS har inngått avtaler med høyere utdanningsinstitusjoner i Norden, Europa og i land utenfor Europa. Utvalget er stort og valget er ditt! På nettsiden vår kan du finne ut mer om hvor og når nettopp du kan reise i ditt studieprogram.

Det finnes mange gode grunner til å ta deler av utdanningen i utlandet, økte karrieremuligheter er bare én av dem. I tillegg til å skille deg ut i arbeidsmarkedet vil et utvekslingsopphold øke dine språklige ferdigheter, utvikle dine faglige perspektiver og gi deg personlig vekst! At utveksling er både lærerikt og en unik opplevelse for livet er det ingen tvil om!

Søknadsfrist for utreise høstsemesteret er 1. februar og for vårsemesteret 1. september. Minimumskravet for å reise på utveksling er at du må ha bestått eksamener tilsvarende ett års studier (60 studiepoeng) før du reiser.

Les mer om utveksling her: www.uis.no/ut

Kvalifikasjon/tittel

Master of Service Leadership in International Business

Alle utdanninger innen