Fakta
Sted:
Trondheim
Studietype:
Master, 2 år
Studieform:
Undervisning ved lærestedet
Studietempo:
Heltid
Studiepoeng:
120
Informasjon er oppdatert av NTNU Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
.
Om studiet
Tar du master i medier, kommunikasjon og informasjonsteknologi får du både praktisk og teoretisk innblikk i medienes ulike sider. Ved dette tverrfaglige studieprogrammet vil du lære om medie- og kommunikasjonsteori, informasjonsteknologi og samfunnsvitenskapelig forskningsmetode. Du kan også velge å fordype deg innenfor sosiologi, statsvitenskap, pedagogikk, medievitenskap eller informatikk. Studieprogrammet er et av få masterprogram som tilbyr forskningsoppdrag i bedrift som del av studiet. Gjennom forskningsoppdraget får du mulighet til å arbeide med en problemstilling knyttet til medier, kommunikasjon og informasjonsteknologi i en aktuell bedrift eller organisasjon. Forskningsoppdraget gir deg en unik mulighet til å utføre forskning som har nytte for en bedrift. Med master i medier, kommunikasjon og informasjonsteknologi vil du blant annet kvalifisere for arbeid i mediebedrifter og til kommunikasjons- og informasjonsmedarbeiderstillinger i bedrifter og organisasjoner. Du får kompetanse om virkemåten til teknologi og de samfunnsmessige forutsetningene og konsekvensene teknologi får.
Undervisningsopplegg
Undervisning ved institusjonen
Kvalifikasjon/tittel
Master i medier, kommunikasjon og informasjonsteknologi