Fakta
Informasjon er oppdatert av NTNU Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
.


Om studiet
Er du lærer i skole eller barnehage og ønsker å bidra til inkludering og mestring for alle elever i skolen? Det erfaringsbaserte masterprogrammet i pedagogikk for lærere støtter opp om læreres arbeid med å ivareta alle barn i skolen og arbeidet for en demokratiserende utdanning i en mangfoldig skole. Masterprogrammet tar utgangspunkt i læreres egen erfaring og setter lærere i stand til å forstå, analysere og håndtere komplekse samspillsforhold i skolen.
Gjennom studiet vil du bruke og utvikle din erfaringsbaserte kunnskap i møte andre lærere og barnehagelæreres perspektiver og pedagogisk fagkunnskap. Du vil utvikle egne evner til å støtte, utfordre og legge til rette for barn og unge i særlig sårbare situasjoner, for å kunne skape gode læringsprosesser for alle. Fagprofilen bygger på de sosialpedagogiske og spesialpedagogiske tradisjonene i pedagogikken. Du vil tilegne deg pedagogisk kompetanse i å skape opplevelser av inkludering og mestring for alle elever.
Studiet er samlingsbasert på deltid og tilpasset studenter som ønsker videreutdanning på deltid, ved siden av jobb.