Nøkkelinformasjon
Studiested
Nivå
FagskolegradStudiepoeng
60.0Semester
Kostnader
Sjekk nettsidene
Studieform
Undervisning ved lærestedet, nettstudiumStudietempo
Heltid, deltidSøknadsfrist
LøpendeGodkjenninger
- Nokut
- Lånekassen
Om studiet
Gå rett i jobb som digital markedsfører og skap resultater med digital annonsering, søkemotoroptimalisering, innholdsmarkedsføring og analyser. Utdanningen fokuserer på strategisk og målrettet markedsføring på nett og via sosiale medier.
Utviklingen på internett går fremdeles i et rasende tempo, og teknologi og kommunikasjon flettes stadig tettere sammen i takt med den teknologiske utvikling. Studiet tar for seg de mest relevante nettsteder, kanaler, verktøy og tjenester for en digital markedsfører, og viser hvordan disse kan gi resultater til bedrifter.
Kunnskap om digital markedsføring er nødvendig for å skape og utnytte konkurransefortrinn i en bransje. Mange virksomheter ønsker å ha egne medarbeidere som besitter denne kompetansen, mens andre leier inn spesialiserte rådgivningsbyråer. Noen gjør begge deler.
Etter studiet vil du være oppdatert på digital markedsføring gjennom moderne og kostnadseffektive kanaler. Du vil besitte kunnskaper og ferdigheter som umiddelbart kan tilføre bedrifter verdi gjennom økt synlighet på internett, annonsenettverk, tilstedeværelse i sosiale medier, og bedriftens egne nettsider.
Studiet er tilgjengelig som klasseromsundervisning og via Nettstudier (oppstart fire ganger i året).
Undervisningsopplegg
Studiet starter med å gi en omfattende forståelse av nøkkelområder innen digital markedsføring. Her lærer du grunnleggende prinsipper, strategier, målgrupper og hvordan skape relevant og engasjerende innhold. Videre får du innsikt i hvordan du kan forbedre nettsteders ytelse og brukeropplevelse for å maksimere konverteringer. Programmet legger også fokus på markedsføring i sosiale medier, samt kreativitet i kommunikasjon. Du lærer hvordan du måler og analyserer resultater av en kampanje, og strategier for å justere basert på innsikten du får underveis.
Til slutt skal du levere en prosjekteksamen som gir mulighet til å anvende teoretisk kunnskap i en praktisk kontekst, og som gir verdifull erfaring i å utvikle og gjennomføre en helhetlig digital markedsføringsstrategi.
Emner:
- den digitale markedsføreren
- innholdsmarkedsføring
- nettsideoptimalisering
- semestereksamen
- markedsføring i sosiale medier
- kreativitet og formidling i markedsføring
- resultater og analyser
- prosjekteksamen
Opptakskrav
Generell studiekompetanse eller yrkesrettet utdanning med fagbrev. Det kan også søkes på grunnlag av realkompetanse.
Opptaksinformasjon
Løpende opptak. Benytt vårt online søknadsskjema på www.noroff.no.
Karrieremuligheter
De aller fleste store, mellomstore og små bedrifter har i dag behov for en eller flere digitale markedsførere
Stillingstitler man kan tre inn i som nyutdannet digital markedsfører er blant annet markedskoordinator, markedskonsulent, digital rådgiver, digital markedsfører, markedsansvarlig og webansvarlig.
Etter hvert som man får jobberfaring er det mange som velger å gå videre inn i stillinger som prosjektleder eller rådgiver for digital markedsføring, eller markedssjef. Noen spesialiserer seg også videre innenfor spesifikke deler av digital markedsføring.
Studiet kan også være godt egnet for deg som ønsker å starte egen virksomhet. Med en grunnkompetanse innen markedsføring og praktisk erfaring med kostnadseffektive markedstiltak, vil du være godt rustet til å markedsføre deg selv og ditt foretak.