Fakta
- Alle (primær)
- Alle (ordinær)
Informasjon er oppdatert av Nord universitet
.


Om studiet
Er du interessert i ledelse, internasjonal markedsføring, merkevarebygging og handel? Høres det spennende ut å jobbe internasjonalt? Dette studiet gir deg solide kunnskaper om merkevarebygging, markedskommunikasjon, salg, konsumentadferd, logistikk, ledelse, innovasjon, bærekraft og strategi på en internasjonal arena. Kombinert med bedriftsøkonomiske emner og språk, gir studiet kandidatene et godt grunnlag for å forstå og jobbe i bedrifter som opererer både på nasjonale og internasjonale markeder. I løpet av studieprogrammet er det muligheter for utvekslingsopphold ved et partneruniversitet og praksisopphold i en norsk eller internasjonal bedrift.
Opptaksinformasjon
Opptak til studieprogrammet krever generell studiekompetanse.
Søkere som ikke har generell studiekompetanse og er 25 år eller eldre, kan søke om opptak på grunnlag av realkompetanse.
I tillegg til de generelle kravene for realkompetanse gjelder følgende krav for dette studieprogrammet:
Relevant yrkeserfaring: Minimum tre av de fem påkrevde årene med arbeidserfaring må kunne relateres til fagområdene økonomi, administrasjon, markedsføring eller organisasjonsarbeid.
Andre spesielle faglige krav: Matematikk og engelsk på nivå med generell studiekompetanse.
Realkompetansesøkere oppfordres til å søke på Årsstudium i økonomi og administrasjon.
Karrieremuligheter
Utveksling
Har du tenkt på muligheten for å dra til utlandet i løpet av studietida?
I femte semester kan du reise på et utvekslingsemester til en av våre partneruniversiteter. Som en del av studieprogrammet kan du ha 15 ukers praksis i en bedrift i utlandet i løpet av siste semester. Du finner mer informasjon på utvekslingssidene våre.