Fakta
Informasjon oppdatert
19. februar 2025.


Om studiet
Filosofien som ligger til grunn for dette kurset er at markedsføringsorienterte selskaper setter kundene først, er innrettet på langsiktig suksess, og at denne orienteringen arbeides det kontinuerlig for av toppledelsen og tilføres hele organisasjonen.
Strategisk markedsføring kreves kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse innen en rekke teknikker som for eksempel strategisk analyse, planlegging og implementering. Emnet tar for seg markedsføringsfunksjoner, markedskontroll, markedsføringsmålinger og digital utvikling.
Strategic Marketing består av følgende tema:
- Markedsføringsledelse i en turbulent tid
- Hvordan markedsføringen er tilpasset forretnings- og forretningsstrategier
- Markedsføring og miljø
- Kundeinnsikt og kundeforbindelser
- Måling av etterspørsel
- Segmentering og målgrupper
- Merkevarebygging og posisjonering
- Markedsføringsstrategier og markedsscenarier
- Den integrerte marketingmiks
- Organisering, planlegging, levering og måling av markedsføring
Dette emnet tar sikte på å gi deg et sterkt grep om både de strategiske elementene, hvordan etablere en langsiktig kundeorientering, samt de operasjonelle teknikkene som kreves av markedssjefer for å implementere en strategisk markedsføringsorientering
Undervisningsopplegg
Nettstudier gjør det mulig for deg å studere når du vil, hvor du vil. Det er en fleksibel studiemetode, som gjør at nettstudier kan tilrettelegges for enhver timeplan og situasjon.
Emnet er basert på arbeid med pensum, veiledningstekster, øvingsoppgaver, samt gjennomføring av en skriftlig eksamen. Fagstoffet på kursets nettsider er ordnet i en bestemt rekkefølge, slik at du lett forstår hvordan du skal jobbe med emnet til enhver tid.
Det er ingen begrensning på hvor lang tid du kan bruke på et emne, du vil derfor ha tilgang til emnet helt til du har fullført og bestått eksamen.
Elektronisk pensum er inkludert i emneavgiften. Denne får du tilgang til i læringsportalen.
Samlinger
Kristiania tilbyr samlinger i alle de seks kjerneemnene som inngår i Master of Business Administration, og noen av emnene i Master of Science in Financial Management. Samlingene gjennomføres som helgesamlinger i våre lokaler.
Datoer og klokkeslett for gjennomføring av samlinger, og navn på foreleser, vil bli lagt ut fortløpende når det nærmer seg samling.
Samlingene gir deg en god mulighet til å knytte kontakter med andre studenter. Alle har med seg gode erfaringer fra tidligere utdanning og praksis, noe som fører til spennende dialoger og meningsutvekslinger som kommer alle parter til gode.
Mer om dette på Kristiania.no