Fakta
Informasjon oppdatert
9. januar 2023.
Om studiet
Dette emnet gir deg en innføring i innholdsmarkedsføring som fagområde, teoretisk og praktisk.
Du lærer blant annet om innholdsmarkedsføringens historie, innholdsmarkedsføring som strategisk virkemiddel i markedsføringen, markedsføringspremisser, journalistiske premisser, innholdsstrategi, innholdstaktikk og etiske problemstillinger.
Introduksjon til innholdsmarkedsføring består av følgende tema:
- Innføring i innholdsmarkedsføring som fagområde, teoretisk og praktisk
- Innholdsmarkedsføringens historie
- Innholdsmarkedsføring som strategisk virkemiddel i markedsføring
- Markedsføringspremisser
- Journalistiske premisser
- Innholdsstrategi og taktikk
- Introduksjon til historiefortelling og produksjon av innhold
- Etiske problemstillinger
Opptakskrav
For å kunne søke på dette emnet må du møte ett av kravende nedenfor:
- Generell studiekompetanse
- Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag/svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5 regelen
- Realkompetanse
Opptaksinformasjon
Hver dag, hele året.
Læringsutbytte
Skal du bli en god innholdsmarkedsfører, må du treffe riktig målgruppe med riktig budskap på de riktige plattformene, og få den effekten annonsøren har satt seg som mål.
Å bygge merkekjennskap, merkekunnskap og merkelojalitet er en lang prosess i merkevarebygging, og det finnes mange måter å kommunisere med forbrukeren på for å bidra til det.
I dette emnet vil du lære hvordan du med innholdsmarkedsføring kan bidra i til å skape attraktivt medieinnhold.