Fakta
Informasjon oppdatert
9. januar 2023.
Om studiet
Co-creation handler om en annerledes måte å innovere på. Kurset viser hvordan organisasjoner kan samarbeide med eksterne interessenter utenfor organisasjonen for å skape og utvikle nye produkter og tjenester.
Co-creation er en unik metodikk for innovasjon. Kurset viser hvordan organisasjoner kan samarbeide med eksterne interessenter utenfor organisasjonen for å skape og utvikle nye produkter og tjenester.
Co-creation vinner stadig større som innovasjonsmetodikk, både internasjonalt og i Norge. I dette kurset vil du lære mer om hvordan merkevarer kan involvere eksterne interessenter i merkevareutvikling og innovasjon av varer og tjenester. Vi ser på de forskjellige måtene som kreative organisasjoner, som for eksempel adidas og LEGO, har gjort metodikken til en integrert del av sin innovasjon.
Du vil lære om både offline- og online-teknikker og om forskjellige motivasjonsfaktorer som driver forbrukere og andre eksterne interessenter til å bidra til Co-creation. Emnet vil øke din evne til å forstå, gi næring til og fasilitere Co-creation-prosesser.
Emnet er på engelsk med engelske videoer. Innsendingsoppgavene kan leveres på engelsk eller norsk.
Co-creation består av følgende tema:
- Hva er Co-creation
- Co-creation og organisasjonen
- Forskningsperspektiv
- Etnografi
- Netnografi
- Hvordan sette opp en Co-creation prosess
- Motivasjonsfaktorer for deltakere
- Verktøy og metoder
- Co-creation i fremtiden
Opptaksinformasjon
For å kunne søke på dette emnet må du møte ett av kravende nedenfor:
- Generell studiekompetanse
- Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag/svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5 regelen
- Realkompetanse
Dokumentasjonsfrist
- Du må sende inn dokumentasjon som bekrefter at du er kvalifisert for opptak i løpet av en måned
Søknadsfrist og oppstart
- Hver dag, hele året.