Nøkkelinformasjon
Lærested
Studiested
Nivå
Høyere fagskolegradStudiepoeng
120.0Semester
Kostnader
Campus: 48.000,- per semester. Nettstudier: 38.000,- per semester.
Studieform
Undervisning ved lærestedet, nettstudiumStudietempo
HeltidSøknadsfrist
LøpendeOppstartsdato
HøstGodkjenninger
- Nokut
- Lånekassen
Om studiet
Trives du med kunder og salg? Motiveres du av å skape resultater og få gode tilbakemeldinger?
Dette studiet gir deg kunnskap om hvordan du kan bli en god selger, og jobbe med å skape gode resultater for bedriften. Du lærer hvordan du selger produkter og tjenester til ulike kundegrupper, med gode teknikker og kommunikasjon.
Studiet salg, ledelse og markedsføring gir deg en praktisk utdanning som gjør at du kan jobbe med salg i mange ulike bransjer.
Du lærer om salg til både forbruker- og bedriftsmarkedet, og om ulike salgs- og markedsføringsstrategier.
Du lærer hvordan du skal selge produkter og tjenester til ulike kundegrupper, med gode teknikker og kommunikasjon. I tillegg får du kunnskap om salg på nett via ulike digitale kanaler.
Undervisningsopplegg
Studiet er lagt opp svært praktisk. Du jobber med emnene slik du vil gjøre det i en jobbsituasjon. Det vil være derfor praktiske oppgaver, øvelser og cases underveis. Studiet har følgende emner:
1.år
Emne 1: Introduksjon til salg og digital markedsføring (15 stp.)
Emne 2: Markedsføringsstrategier (15 stp.)
Emne 3: Forbruker – og kundeatferd (7,5 stp.)
Emne 4: Økonomi og lønnsomhetsanalyser (7,5 stp.)
Emne 5: Inbound Marketing (15 stp.)
2. år
Emne 6: Salgsarbeid (22,5 stp.)
Emne 7: Motivasjon og ledelse (7,5 stp.)
Emne 8: Kundeledelse (Key account management) (15 stp.)
Emne 9: Jus, etikk og GDPR (15 stp.)
Opptakskrav
Det er to måter å tilfredsstille opptakskravene til studiene:
- Formell kompetanse
- Realkompetanse
Kontakt skolen for nærmere informasjon rundt vurdering av realkompetanse.
Opptaksinformasjon
Løpende opptak frem til studiestart.
Du søker ved å fylle inn skjema på nettsidene våre.
Karrieremuligheter
Du kan etter fullført og bestått utdanning jobbe med salg og markedsføring i ulike bransjer og med ulike produkter.
Studiet er ikke knyttet opp mot spesifikke bransjer. Studiet danner grunnlag for et bredt spekter av stillinger knyttet primært til salg- og markedsavdelinger i private og offentlige virksomheter.
Studiet egner er også en kompletterende utdanning til andre fagutdanninger. Det finnes ikke en bransje som ikke har et reelt behov for å selge sine varer, tjenester eller ideer.
Alle bedrifter er avhengig av å selge sine tjenester og produkter, salg og markedsførere spiller en viktig rolle for at bedriften skal skape gode resultater og relasjoner.