Nøkkelinformasjon

logo
logo

Lærested

Nivå

Fag- og svennebrev

Kostnader

14 750,-

Studieform

Nettstudium, samlingsbasert

Om studiet

Som service- og administrasjonsmedarbeider kan du ha svært ulike arbeidsoppgaver, avhengig av hvilken bedrift du jobber i. I all hovedsak dreier det seg om service, kundebehandling og kontoradministrative oppgaver.

Faginnhold – Service og administrasjon

Lønnsomhet og utvikling

  • Hvordan ulike faktorer kan bidra til bedre effektivitet, kvalitet og lønnsomhet i virksomheten.
  • Regelverk for arbeidslivet og for helse, miljø og sikkerhet.
  • Oppfylle miljøkrav og bruke ressurser effektivt.

Organisasjon og driftsstøtte

  • Planlegge, organisere, legge til rette for og utføre oppgaver som støtter styring og drift av virksomheter.
  • Forstå og arbeide etter målene og kjerneoppgavene til bedriften.
  • Hvordan organiseringen av virksomheten påvirker drift og arbeidsoppgaver.

Kommunikasjon og service

  • Gjøre administrative prosesser stadig bedre og mer brukervennlig.
  • Tilpasse kommunikasjonen og servicen til brukere internt og eksternt.
  • Å representere virksomheten.