Nøkkelinformasjon

Om studiet

Er du glad i både musikk og spill? Vil du samarbeide med andre kreative mennesker? Her lærer du å lage musikk og lydeffekter for spill som er skapt fra bunnen av.

Du kommer til å jobbe med alt av lyd og musikk til dataspill:

  • Komposisjon av musikk i ulike sjangrer: 8-bit, orkester, ambient, verdensmusikk, osv.
  • Musikkproduksjon, miksing & mastring
  • Adaptive music
  • Innspilling
  • Musikkteori for spillmusikk
  • Foley & lyddesign
  • Musikk for animasjonsfilm og trailer

I løpet av året lærer du alt som trengs for å lage spillmusikk.Vi fokuserer på hele den musikalske prosessen, fra idé til integrering i spill-engine. I begynnelsen er det fokus på det grunnleggende ommusikkproduksjon,musikkteoriogadaptive music.Med denne kunnskapen jobber vi med 8-bit musikk, alene og så i grupper. Senere fokuserer vi på instrumentasjon og andre sjangrer som blant annet orkester, verdensmusikk og ambient.

Du vil lære omlocation scoring,character scoring,stingers,og mange andre teknikkerfor å skape en mer spennende og engasjerendegameplay. Du vil også jobbe medfoley,lyddesign,animasjonsfilmerog trailer,innspillingi skolen sitt studio ogegen musikkog egne prosjekter.

Som elev på Game Music vil dufå permanent lisenstil musikkprogrammetAbleton Live 12(suite versjon). Du vil også jobbe medFMOD(middleware for integrering i game engine) og MuseScore (notasjonsprogram).

Du trenger ikke å ha jobbet med musikk før, kunne musikkteori eller spille et instrument.

Opptak til studiet

Folkehøgskolene starter opptaket 15. november hvert år.