Nøkkelinformasjon
Nivå
FagskolegradStudiepoeng
60.0Semester
Kostnader
4 000,- for hele studiet
Studieform
NettstudiumStudietempo
DeltidSøknadsfrist
15. aprilOppstartsdato
HøstGodkjenninger
- Nokut
- Lånekassen
Om studiet
Studiet gir deg ny kompetanse innen markedsføring, og gir deg en basis for å fungere i spesialiserte roller innen digital markedsføring så som å kunne arbeide med digitalisering, visuelle virkemidler, innholdsmarkedsføring. Vi legger også vekt i studiet på at studentene skal kunne bidra til utvikling og strategiutforming for virksomheten innen markedsføring og digitale kanaler.
Utdanningen passer for deg som enten har fagbrev innen salg, service og medier og kommunikasjon, eller har relevant yrkespraksis innen disse områdene.
Emne 1: Markedsføring i digitale kanaler (15 studiepoeng)
Emne 2: Digitale kanaler (15 studiepoeng)
Emne 3: Innholdsmarkedsføring (15 studiepoeng)
Emne 4: Visuelle virkemidler (7,5 studiepoeng)
Emne 5: Praktisk prosjektarbeid (7,5 studiepoeng)
Totalt 60 studiepoeng
Opptakskrav
Spesielle opptakskrav / øvrig informasjon
Opptakskrav er fagbrev salg, service og reiseliv, medier og kommunikasjon eller tilsvarende realkompetanse. Realkompetanse vil bli vurdert opp mot kompetansemålene i Vg3 fagplaner for et av de aktuelle fagene for opptak vist til i avsnittet over.
Sluttkompetanse
- Innholdsproduksjonsfaget
- Mediedesignfaget
- Medieteknikkfaget
- Medier og kommunikasjon vg3
- Reiselivsfaget
- Salgsfaget
- Service- og administrasjonsfaget