Nøkkelinformasjon

Studiested

Campus Oslo
Campus Bergen
Campus Stavanger
Campus Trondheim

Nivå

Årsstudium

Studiepoeng

60.00

Semester

2

Organisering

Undervisning ved lærestedet, nettstudium

Studietempo

Heltid, deltid

Om studiet

Markedsøkonomstudiet gir basiskunnskap for deg som ønsker å studere markedsføring videre eller jobbe med det videre. Du får også grunnleggende kunnskap om hvordan næringslivet og bedrifter fungerer.

Markedsøkonomstudiet er for deg som ønsker en markedsføringsrettet grunnutdanning. I studiet vil du få grunnleggende faglig innsikt, analytisk trening og forståelse for markedsføring, kommunikasjon, administrasjon, økonomi, jus og metode.

Markedsøkonomstudiet er på 60 studiepoeng og gir deg mulighet til å søke deg videre til 2 året på alle våre markedsøkonombaserte bachelorprogram. Studiet gir deg nyttige basiskunnskaper innenfor økonomi og markedsføring, og er svært anvendbart enten som en grundig start på dine studier, eller som en ekstra tyngde i tillegg til annen utdanning du måtte ha fra tidligere.

Dersom du ikke ønsker å fortsette videre på et bachelorstudium, men er fornøyd med årsenhetsstudiumet, vil dette gi deg tittelen «Markedsøkonom» fra Handelshøyskolen BI.

Kvalifikasjon/tittel

Markedsøkonom

Alle utdanninger innen