Årsenhet - Markedsøkonomi favoritt ikon

Universitet og høgskole
Markedsøkonomstudiet gir basiskunnskap for deg som ønsker å studere markedsføring videre eller jobbe med det videre. Du får også grunnleggende kunnskap om hvordan næringslivet og bedrifter fungerer.

Studienivå

Årsstudium

Organisering

  • Undervisning ved lærestedet
  • Nettstudium

Studiepoeng

60

Semester

2

Om studiet

Markedsøkonomstudiet er for deg som ønsker en markedsføringsrettet grunnutdanning. I studiet vil du få grunnleggende faglig innsikt, analytisk trening og forståelse for markedsføring, kommunikasjon, administrasjon, økonomi, jus og metode.

Markedsøkonomstudiet er på 60 studiepoeng og gir deg mulighet til å søke deg videre til 2 året på alle våre markedsøkonombaserte bachelorprogram. Studiet gir deg nyttige basiskunnskaper innenfor økonomi og markedsføring, og er svært anvendbart enten som en grundig start på dine studier, eller som en ekstra tyngde i tillegg til annen utdanning du måtte ha fra tidligere.

Dersom du ikke ønsker å fortsette videre på et bachelorstudium, men er fornøyd med årsenhetsstudiumet, vil dette gi deg tittelen «Markedsøkonom» fra Handelshøyskolen BI.

 

Kvalifikasjon/tittel

Markedsøkonom

Tilbys ved:

  • Handelshøyskolen BI - campus Bergen
  • Handelshøyskolen BI - campus Oslo
  • Handelshøyskolen BI - campus Stavanger
  • Handelshøyskolen BI - campus Trondheim