Fakta

Lærested:
Sted:
Nettstudier
Oslo
Studietype:
Bachelor, 3 år
Studieform: Undervisning ved lærestedet, nettstudium
Studietempo: Heltid, deltid
Studiepoeng:
180

Informasjon oppdatert

14. mars 2022.

Om studiet

Ta Norges eneste bachelor i digital markedsføring og ledelse! Lurer du på hvordan man jobber med markedsplan og merkevarebygging for å treffe forbrukeren med effektive budskap? Hvordan merkevareledelse og sterke merkevarer skaper verdi? Og hvordan digitalisering innvirker på samfunnet? Da er denne yrkesrettede bachelorgraden noe for deg!

Studiet tilbys både på campus og som nettstudium.

Opptakskrav

Opptakskravet er generell studiekompetanse. Du kan også søke med 23/5-regelen eller realkompetanse.

Læringsutbytte

  • Hvordan du planlegger og gjennomfører en markedsplan og jobber med merkevarebygging 
  • Hvordan produkter og tjenester utvikles og markedsføres via tradisjonelle metoder og digitale flater 
  • Hvordan den (digitale) forbrukeren tenker, og dermed tar beslutninger, og hvordan bedriften kan treffe forbrukeren med et effektivt budskap 
  • Hvordan du kan organisere og lede en virksomhet eller et prosjekt, både strategisk og taktisk 
  • Hvordan kunder og bedrifter tar valg og påvirkes av økonomiske, politiske, teknologiske og miljømessige rammebetingelser både nasjonalt og internasjonalt 
  • Hvordan bedrifter jobber med og kommuniserer sine aktiviteter på en etisk forsvarlig og bærekraftig måte 
  • Hvordan digitalisering innvirker på samfunnet og hvordan den digitale utviklingen kan forklares i et historisk perspektiv

Videre studier

En bachelor i digital markedsføring og ledelse er en døråpner til videre studier. Du kan etter endt studie søke på mastergradsprogrammer ved læresteder både i Norge og i utlandet. Noen eksempler på spesialiseringer på masternivå:  

  • Strategisk markedsføringsledelse 
  • Merkevareledelse 
  • Innovasjonasledelse 
  • Marketing & creativity  
  • Marketing science 

Karrieremuligheter

Relevante arbeidsgivere finnes blant i:  

  • Reklame- og mediebyråer 
  • Kommunale og statlige etater 
  • Digitale innholdsproduksjonsbyråer 
  • Markedsavdelingen i store og mellomstore bedrifter 
  • HR-avdelingen i store og mellomstore bedrifter 
  • Oppstartsbedrifter 

Typiske titler i en markedsavdeling kan være: 

  • Produktsjef 
  • Brand manager 
  • Digital markedsfører 
  • Markedsanalytiker  
  • Markedssjef 
  • Innholdsprodusent  
  • SOME-ansvarlig 

Utveksling

Det er mulig å ta ett semetser på utveksling. 

Alle utdanninger innen