Nøkkelinformasjon

Lærestedets logo
Lærestedets logo

Studiested

Bergen
Nettstudier
Oslo

Nivå

Fagskolegrad

Studiepoeng

120.0

Semester

4

Kostnader

Sjekk nettsidene

Studieform

Undervisning ved lærestedet, nettstudium

Studietempo

Heltid, deltid

Søknadsfrist

Løpende

Godkjenninger

  • Nokut
  • Lånekassen

Om studiet

Jobb med moderne spillteknologi, og bli en attraktiv 3D-designer med førstehåndskunnskap om spillmotorer. På studiet kan du lage ditt eget spill, og lærer blant annet visualisering og 3D-grafikk for VR og AR.

Dette nye studieprogrammet er mer teknisk enn våre andre 3D-utdanninger. På studiet vil du benytte det nyeste innen software og teknologi, og vil blant annet bruke spillmotoren Unreal Engine og VR-teknologi. Dette studiet kan være din vei inn i spillbransjen. Samtidig blir du også attraktiv for en rekke andre bransjer.

3d-interaktiv

Du lærer å bruke prosedurale programmer og teknikker. Gjennom Extended Reality (VR og AR) får du virkelig oppleve dine 3D-kreasjoner og verdener på en altoppslukende måte. Som student lærer du å lage interaktive opplevelser og spill. Gjennom studietiden jobber du målrettet mot å spisse porteføljen som skal sikre deg drømmejobben.

Førsteåret på 3D design og spillteknologi - Interaktiv er det ettårige programmet 3D design og spillteknologi. Du kan likevel søke deg rett inn på dette toårige studiet, slik at du sikrer studieplass for to år.

Emner i 3D design og spillteknologi:

År 1

  • 3D and Art Fundamentals
  • Modelling
  • Texturing
  • Light and Render
  • Compositing
  • Semester Assignment
  • Sculpting
  • Animation
  • Rigging
  • Asset Creation
  • Game Engine
  • Project Exam

År 2

  • Extended Reality
  • Procedural Asset Creation
  • Procedural Animation
  • Interactive 3D 1
  • Industry Knowledge
  • Interactive 3D 2
  • Project Exam
  • Portfolio

Undervisningsopplegg

Gjennom første året lærer du å planlegge 3D-prosjekter, samt å bygge, fargelegge og lyssette enkle 3D-modeller. Etter hvert vil du kunne skape og levere avanserte 3D-produkter, samtidig som du utvikler systemer for å animere objekter. Du får også en grundig introduksjon i spillteknologi, innholdsproduksjon og profesjonelle arbeidsmetoder.

Det andre året velger du ut en retning du ønsker å fordype deg i, basert på veiledning fra faglærere. Du har muligheten til å fordype deg i mange ulike områder, som blant annet Game Designer, Level Designer, Virtual eller Augmented Reality, spesialeffekter for spill, eller 3D Generalist. Studiet avsluttes med et hovedprosjekt og en portefølje du kan bruke for å presentere deg selv på arbeidsmarkedet.

Opptakskrav

Noroff har løpende opptak og søknadene behandles derfor i den rekkefølgen de kommer inn. Det vil si at jo tidligere du søker, desto tidligere kan du sikre deg studieplass.

For å kvalifisere deg for studiet må du ha generell studiekompetanse eller yrkesrettet utdanning med fagbrev. Det kan også søkes på grunnlag av realkompetanse. 

Alle utdanninger innen