Fakta

Lærested:
Sted:
Oslo
Studietype:
Bachelor, 3 år
Studieform: Undervisning ved lærestedet
Studietempo: Heltid
Studiepoeng:
180

Informasjon oppdatert

5. desember 2023.

Om studiet

Har du teft for engasjerende innhold og historiefortelling? Sosiale medier og innholdsmarkedsføring er en praktisk rettet utdanning for deg som vil beherske de digitale verktøyene og kanalene.

På dette studiet lærer du hvilke muligheter som ligger i sosiale medier som kommunikasjonskanal. I tillegg til en grundig innføring i sosiale medier og innholdsmarkedsføring, får du god innsikt i markedsføring og forbrukeratferd samt digitale verktøy og kanaler. Samtidig får du god praktisk trening i historiefortelling i ulike formater.

Målgruppen for studiet er i første rekke de som vil jobbe med sosiale medier og innholdsmarkedsføring i store og små bedrifter, organisasjoner, offentlige virksomheter og i byråer som har spesialisert seg på innholdsmarkedsføring, men passer også utmerket for de som vil bygge opp en egen karriere gjennom sosiale medier, enten som influenser eller innenfor spesifikke fagområder. Studiet åpner muligheter for en rekke ulike karriereveier innenfor et område i sterk vekst.

Undervisningsopplegg

I tillegg til en grundig innføring i sosiale medier og innholdsmarkedsføring, får du god innsikt i markedsføring og forbrukeratferd samt digitale verktøy og kanaler. Her får du god praktisk trening i å formidle engasjerende innhold i ulike formater.

Med dyktige gjesteforelesere fra både det offentlige og næringslivet, samt mulighet for praksis, får du oppdatert kunnskap for morgendagens arbeidsliv.

Karrieremuligheter

Studiet åpner for en rekke muligheter. Etter endt utdanning kan du enten jobbe for deg selv, eller i en bedrift med roller som:

  • Sosiale medier-ansvarlig
  • Community manager
  • Innholdsmarkedsfører
  • Digital markedsfører
  • Performance manager
  • Innholdsrådgiver
  • Innholdsprodusent
  • Kommunikasjon- og markedsføringsmedarbeider

Alle utdanninger innen