Fakta
Informasjon er oppdatert av IGM AS
10. januar 2024.
Om studiet
Lær deg å lage godt, engasjerende innhold brukerne dine vil ha, vit hvordan du bruker søkemotoroptimalisering (SEO) slik at de finner innholdet ditt, samt hvordan du analyserer effekten av kampanjene dine med Google Analytics.
Etter kurset skal du ha grunnleggende kunnskaper innen dataanalyse og kjenne til digitale mediers rolle innen markedsføring. Du skal beherske digital markedsføring, strategi og planlegging, samt jus og etikk innenfor samme tema.
Du skal bli i stand til å analysere effekten av strategi og kampanjer. Du skal vite hvordan nettsidene optimaliseres, samt hvordan man etablerer og drifter digitale annonser.
Du skal kunne lede digitale kampanjer og ha kunnskap om hvilken betydning en god digital strategi har innen digital markedsføring.
Studiet er både praktisk og teoretisk rettet – med hovedvekt på å løse praktiske obligatoriske oppgaveløsning basert på teoretisk kunnskap. Studentene vil gjennom studieåret gjennomføre en rekke individuelle og gruppebaserte praktiske og teoretiske oppgaver knyttet til de forskjellige undertema.
Studiested: Oslo
Undervisningsopplegg
Emner som inngår i kurset, Digital markedsføring:
- Det digitale samfunn, kunnskap om befolkningen bruk av ulike type medier
- Kunnskap om fortellerteknikk og formidling i ulike kanaler
- Redaktøransvar og krisehåndtering i egne kanaler
- Digital strategi
- Innholdstrategi og innholdsmarkedsføring
- Kampanjer og annonser
- Optimalisering, plassering, søk, analyse og rapportering
- Etikk og jus i digitale medier
- Strategisk bruk av sosiale medier
- Bildebehandling