Nøkkelinformasjon
Lærested
Studiested
Nivå
Høyere fagskolegradStudiepoeng
120.0Semester
Kostnader
Campus 48.000,- per semester. Nettstudier: 38.000,- per semester.
Studieform
Undervisning ved lærestedet, nettstudiumStudietempo
HeltidSøknadsfrist
LøpendeOppstartsdato
HøstGodkjenninger
- Nokut
- Lånekassen
Om studiet
Trives du med digitale medier? Vil du bli framtidens markedsfører? Dette er utdanningen for deg som ønsker kort vei til jobb som digital markedsfører. Digital markedsføring er et viktig fagfelt som går ut på å selge varer og tjenester gjennom digitale kanaler. Det er behov for å kombinere tradisjonelle markedsføringsmetoder med nye verktøy og plattformer.
Dette er utdanningen for deg som ønsker kort vei til jobb som digital markedsfører. Digital markedsføring er et viktig fagfelt som går ut på å selge varer og tjenester gjennom digitale kanaler. Det er behov for å kombinere tradisjonelle markedsføringsmetoder med nye verktøy og plattformer.
Du lærer hvordan du jobber med blant annet søkemotoroptimalisering, annonsering på digitale flater, kampanjer, analyser, Google-verktøy og sosiale medier.
Kunnskap om digitale kanaler er i dag sentralt for å lykkes i markedsføringen. Dette krever kompetanse som mange bedrifter ønsker seg for å stå best mulig rustet i kampen om kundene. Et stort antall av dagens bedrifter har ikke denne kunnskapen, og har derfor behov for medarbeidere med kompetanse innen digital markedsføring.
Undervisningsopplegg
Studiet er lagt opp svært praktisk. Vi jobber med spennende case fra det lokale næringslivet og har relevante gjesteforelesere med spisskompetanse i de ulike emnene.
1.år
Emne 1: Introduksjon til salg og digital markedsføring (15 stp.)
Emne 2: Markedføringssstrategier (15 stp.)
Emne 3: Forbrukeratferd (7,5 stp.)
Emne 4: Økonomi og lønnsomhetsanalyser (7,5 stp.)
Emne 5: Inbound marketing (15 stp.)
2.år
Emne 6: Nettsider, apper og mobilmarkedsføring (15 stp.)
Emne 7: Søkemotoroptimalisering (7,5 stp.)
Emne 8: Datadrevet markedsføring (7,5 stp.)
Emne 9: Jus, etikk og GDPR (15 stp.)
Emne 10: Sosiale medier (15 stp.)
Undervisningsspråk: Norsk, men gjesteforelesninger på engelsk kan forekomme.
Pensumlister blir gjort tilgjengelig ved skolestart. Studentene er selv ansvarlig for å skaffe nødvendige pensumressurser tilhørende denne utdanningen (Dette kan være både bøker og/eller digitale pensumressurser som f.eks. nødvendig programvare).
Opptakskrav
Det er to måter å tilfredsstille opptakskravene til studiene:
- Formell kompetanse
- Realkompetanse
Kontakt skolen for nærmere informasjon rundt vurdering av realkompetanse.
Opptaksinformasjon
Løpende opptak frem til studiestart.
Du søker ved å fylle inn skjema på nettsidene våre.
Karrieremuligheter
Kunnskap om digital markedsføring er ettertraktet kompetanse, og som digital markedsfører kan du jobbe i mange ulike bransjer og bedrifter – både privat og offentlig.
Studiet danner grunnlag for et bredt spekter av stillinger, og du kan for eksempel jobbe med alt av markedsføring for en liten til mellomstor bedrift, eller som spesialist i en større markedsavdeling eller byrå.
De mest aktuelle arbeidsområdene vil være:
• Søkermotoroptimalisering (SEO)
• Online-annonsering
• Sosiale medier
• Innholdsmarkedsføring
• Analyse av nettsted
• Markedsplaner og strategier