Fakta

Sted:
Campus Drammen
Studietype:
Enkeltemne
Studieform: Undervisning ved lærestedet
Studiepoeng:
15
Søknadsfrist: 1. september

Informasjon er oppdatert av Universitetet i Sørøst-Norge

.

Om studiet

Ønsker du deg mer avansert og spesialisert kunnskap innenfor markedsføringsledelse? Vi hjelper deg å utvikle din evne til å anvende denne kunnskapen i ditt arbeid!

Samlinger høsten 2025

Det er 4 samlinger som går over 2-3 dager:

  • 1. samling: Introduksjon til markedsføringsledelse
  • 2. samling: Produkt- og merkeledelse
  • 3. samling: Prisstrategi, distribusjon og markedskanaler
  • 4. samling: Markedskommunikasjon

Datoer kommer.

Studiet avsluttes med en fem timers individuell skriftlig eksamen. 

Opptakskrav

For å bli tatt opp til studiet må søkeren ha avlagt minimum bachelorgrad eller tilsvarende. I tillegg kreves to års relevant arbeidserfaring, fortrinnsvis ledererfaring.

Dokumentasjon på yrkeserfaring kan være attest fra arbeidsgiver som beskriver arbeidsoppgaver, stillingsprosent og varighet. Det er USN som avgjør hva som er relevant ledelseserfaring.

Søkere uten formell kompetanse kan søke om opptak basert på realkompetansevurdering i hht. universitetets regelverk. Har du ikke en bachelorgrad eller tilsvarende avsluttet utdanning av minimum 180 studiepoengs omfang (3 år), kan du be om en realkompetansevurdering. Du kan lese mer om dette i våre retningslinjer.

Søkere med utenlandsk utdanningsbakgrunn må i tillegg dokumentere at de fyller de generelle språkkravene i norsk og engelsk. Hvis du har utenlandsk utdanning, må du også fylle kravet for generell studiekompetanse.

Har du spørsmål om opptak, ta kontakt med studieveileder.

Opptaksinformasjon

Studiet er søkbart fra 01.02.2025 til 01.09.2025.