Fakta
5950
Informasjon oppdatert
10. oktober 2023.
Om studiet
Dette kurset introduserer digital markedsføring og nærmer seg slike muligheter og utfordringer fra et tverrfaglig perspektiv, som involverer markedsføring, psykologi og menneske-datamaskin-interaksjon.
Digitale teknologier har endret måten forbrukere og merkevarer kommuniserer og samhandler på. Den konstante og raske utviklingen av digitale miljøer, samt den økende tilgjengeligheten av verktøy for merkevarer til å engasjere og samhandle med kundene sine, har skapt flere muligheter og utfordringer for bedrifter knyttet til måten de forstår forbrukere, merkevarekontaktpunkter og bruker/ kundeopplevelser, integrert markedskommunikasjon og markedsorientering, blant annet
Undervisningsopplegg
De korte kursene gjennomføres 100% online. Det blir diskusjon, interaksjon og læring - bare i et kompakt format. Kurset har en varighet på totalt tre uker, med 3-timers nettforelesninger via Zoom på oppsatte tider. I tillegg til nettsamlingene jobber du med fagstoff i ulike former via læringsplattformen Insendi. Alt du trenger for å gjennomføre kurset vil du finne her. Innholdet kan variere fra kurs til kurs, f.eks. video, oppgaver, diskusjoner, selvtester med mer.
Etter fullført kurs vil du motta et deltakerbevis i form av en digital badge. Denne kan du enkelt lagre og dele på LinkedIn eller dine sosiale nettverk.
Læringsutbytte
- Introduksjon til kundeopplevelser i sammenheng med digital markedsføring
- Digital multisensorisk markedsføring: Det skiftende landskapet av merkevare touchpoints
- Introduksjon til interaksjonsdesign
- Avsluttende refleksjoner rundt markedsorganisasjon med tanke på digitale miljøer