Fakta

Sted:
Campus Oslo
Studietype:
Videreutdanning
Studieform: Samlingsbasert
Studiepoeng:
7.5

Informasjon oppdatert

6. mars 2024.

Om studiet

Dette kurset gir deg kunnskapen, verktøyene og ferdighetene du trenger for å bli en markedsorientert utvikler.

Nyskaping, alt fra små skrittvise endringer til radikale, er det bedriftene skal leve av i fremtiden. Nyskaping er verdiskaping. Utfordringen er at mange nyskapinger ikke blir tatt godt imot av markedet. Å utvikle nye produkter og tjenester som treffer, er rett og slett vanskelig.

De utviklerne som lykkes kjennetegnes ved at de både er kreative og systematiske, at de er i stand til å lede tverrfaglig sammensatte grupper, og ikke minst, at de er gode til å både skaffe markedsinnsikt og til å teste ulike løsninger på markedet. En god utvikler er en markedsorientert utvikler!

Dette kurset lærer deltakerne å utvikle tjenester og produkter ved hjelp av Design Thinking. Du vil forstå hvordan man samler inn markedsinformasjon, utvikler enkle prototyper, gjennomfører tester og lager enkle forretningsplaner. Målet er å sette deg i stand til å lykkes med utvikling i dagens marked. 

Undervisningsopplegg

  • Design Thinking for innovasjon
  • Suksessfaktorer for nyutvikling
  • Verktøy for generering av markedsinnsikt
  • Verktøy og prosedyrer for gjennomføring av enkle markedstester
  • Utvikling av forretningsplan med Canvas