Fakta
Informasjon oppdatert
9. januar 2023.
Om studiet
Emnet gir en innføring i metodebruk i markeds- og organisasjonsforskningen og hvorfor og hvordan kvalitativ metode brukes.
Trinnene i forskningsprosessen gjennomgås fra problemstilling til analyse og rapportering. Det legges vekt på å forstå teknisk bruk og praktisk nytte av kvalitative metoder i ulike sammenhenger.
Du lærer å forberede, samle inn og analysere et kvalitativt datamateriale.
Et sentralt element er hvordan de ulike delene av prosessen henger sammen.
Opptaksinformasjon
Opptakskrav
For å kunne søke på dette emnet må du møte ett av kravende nedenfor:
- Generell studiekompetanse
- Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag/svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5 regelen
- Realkompetanse
Dokumentasjonsfrist
- Du må sende inn dokumentasjon som bekrefter at du er kvalifisert for opptak i løpet av en måned
Søknadsfrist og oppstart
- Hver dag, hele året.
Læringsutbytte
I dette kurset lærer du deg å samle inn og analysere kvalitativt datamateriale.
Du lærer du sammenhengen mellom problemstilling og valg av forskningsdesign, metoder for innsamling av data og analyse. Du skal etter gjennomført emne være i stand til å gjennomføre en kvalitativ analyse og presentere funnene i en rapport.