Fakta

Lærested:
Sted:
Nett
Studietype:
Lavere nivå
Studieform: Nettstudium
Oppstart: Fleksibel oppstart
Studiepoeng:
7.5
Søknadsfrist: Utdanningen har løpende søknadsfrist

Informasjon oppdatert

9. januar 2023.

Om studiet

Dette emnet gir deg en innføring i innholdsmarkedsføring som fagområde, teoretisk og praktisk.

Du lærer blant annet om innholdsmarkedsføringens historie, innholdsmarkedsføring som strategisk virkemiddel i markedsføringen, markedsføringspremisser, journalistiske premisser, innholdsstrategi, innholdstaktikk og etiske problemstillinger.

Introduksjon til innholdsmarkedsføring består av følgende tema:

  • Innføring i innholdsmarkedsføring som fagområde, teoretisk og praktisk
  • Innholdsmarkedsføringens historie
  • Innholdsmarkedsføring som strategisk virkemiddel i markedsføring
  • Markedsføringspremisser
  • Journalistiske premisser
  • Innholdsstrategi og taktikk
  • Introduksjon til historiefortelling og produksjon av innhold
  • Etiske problemstillinger

Opptakskrav

For å kunne søke på dette emnet må du møte ett av kravende nedenfor:

Opptaksinformasjon

Hver dag, hele året.

Læringsutbytte

Skal du bli en god innholdsmarkedsfører, må du treffe riktig målgruppe med riktig budskap på de riktige plattformene, og få den effekten annonsøren har satt seg som mål.

Å bygge merkekjennskap, merkekunnskap og merkelojalitet er en lang prosess i merkevarebygging, og det finnes mange måter å kommunisere med forbrukeren på for å bidra til det.

I dette emnet vil du lære hvordan du med innholdsmarkedsføring kan bidra i til å skape attraktivt medieinnhold.