Fakta

Lærested:
Sted:
Nett
Studietype:
Årsstudium
Studieform: Nettstudium
Studietempo: Heltid, deltid
Oppstart: Fleksibel oppstart
Studiepoeng:
60
Søknadsfrist: Løpende

Informasjon oppdatert

9. januar 2023.

Om studiet

Årsenhet i markedsføring og salg gir deg mulighet til å styrke din faglige kompetanse slik at du forstår strukturene og prosessene som inngår i en moderne salgs- og markedsføringsavdeling.

Studiet består av 60 studiepoeng (8 kurs som er på 7,5 studiepoeng), og kursene er inndelt i kjernefag og valgfag.

 

Studiets oppbygging

Studieløpet ditt er basert på arbeid med pensum, veiledningstekster, øvingsoppgaver, innsending av obligatoriske oppgaver, samt gjennomføring av en skriftlig eksamen.

Fagstoffet på kursets nettsider er ordnet i en bestemt rekkefølge, slik at du lett forstår hva du skal gjøre til enhver tid.

Du har gjennom hele studieløpet tilgang til en personlig veileder som svarer på faglige spørsmål og som kommenterer innsendingsoppgavene dine.

I tillegg har du mange muligheter til å samarbeide og kommunisere med dine medstudenter på kursets nettsider.

Undervisningsopplegg

Markedsføring og salg handler om å skape verdi for bedrift og kunde. Norsk næringsliv har et voksende behov for markedsføringskunnskaper for å kunne hevde seg i konkurransen med nasjonale og internasjonale aktører.

Årsenhet i markedsføring og salg skal gi den en bred oversikt over begreper, modeller og teorier i fagfeltet som er vanlig å møte i yrkespraksis.

Samspillet mellom operativt og strategisk salg, markedsføring og forståelse av kundebehov danner grunnlaget i denne utdanningen. Studiet skal gi deg et godt grunnlag for videre læring, enten i arbeidslivet eller som grunnlag for videre studier.

Opptakskrav

Du må ha generell studiekompetanse eller godkjent realkompetanse

Opptaksinformasjon

Opptak hver dag, hele året

Læringsutbytte

Etter endt studium skal du kunne tenke strukturert og analytisk på problemstillinger og anvende innsikt om kunder og forbrukere for å utforme strategier og løsninger. Du skal også lære å identifisere informasjonsbehov og bli kritisk til bruken av informasjonskilder. Gjennom hele studiet skal du få respekt for kunder og forbrukere og utvikle en kritisk og etisk holdning til salg og markedsføring.

Karrieremuligheter

Denne utdanningen kan være en viktig påbygging for deg som ønsker å forbedre kompetanse om markedsføring og salg. Hvis du allerede jobber med markedsføring og salg kan denne utdanningen gi deg en mulighet til å forbedre dine karrieremuligheter.

Alle utdanninger innen