Om studiet
Ingress
Ansatte i resepsjon og servering har en hektisk arbeidshverdag, der muntlige og til dels også skriftlige beskjeder skal oppfattes og iverksettes fort og der det er viktig å unngå misforståelser. På dette kurset vil du lærer å mestre small talk og kunne gi råd og veiledning til aktiviteter for gjester.
Dette lærer du
Muntlig kommunikasjon
Relevante og nyttige setninger og høflighetsfraser for samtaler og uformell småprat til råd og veiledning om kulturelle tilbud, spisesteder, sightseeing og underholdning på/i nærheten av destinasjonen.
Hvem er kurset for
Kurset er for deg som arbeider innenfor overnatting og servering
Du må ha minimum A2 nivå i engelsk
Gjennomføring
I undervisningen benytter vi flere undervisningsformer. Sanntidsundervisning på digital plattform med lærer til faste tidspunkt + læremateriell som legges på vår e-læringsplattform Moodle.
Videoopptak av sanntidsundervisningene legges tilgjengelig på Moodle, slik at deltakerne kan se på dem i ettertid ved behov for repetisjon.
Du får tilbud om 4 x 30 min individuell veiledning i løpet av kurset.
Lærere
Våre lærere har lang erfaring i å undervise.
Læringsutbytte
I henhold til kompetansemålene skissert av bransjen og mål hentet fra Kompetanse Norges yrkesprofil for butikkmedarbeidere. Gi deltakerne et bedre teoretisk grunnlag for å kunne utføre sitt arbeid og motiveres for å ta fagbrev etter hvert