Nøkkelinformasjon
Lærested
Nivå
Semester
Studieform
NettstudiumStudietempo
DeltidOppstartsdato
VårOm studiet
Arbeidsnorsk for reiselivsbransjen er et kurs som fokuserer på å utvikle dine språkferdigheter som er spesifikt relevant for å jobbe i reiselivsbransjen. Kurset er utviklet for personer som allerede jobber i reiselivsbransjen, eller som ønsker å jobbe i denne bransjen. Kurset vil hjelpe deg å utvikle ferdigheter som å forstå og uttrykke deg klart og tydelig på norsk i jobbsituasjoner som kommunikasjon med gjester, kolleger, og ledelse. Du vil lære nyttige fraser og uttrykk som brukes i reiselivsbransjen, samt øve på å skrive e-poster og andre skriftlige dokumenter som er vanlige i bransjen.
Kurset vil dekke følgende områder:
- Introduksjon til reiselivsbransjen på norsk
- Vokabular og uttrykk som er spesifikke for reiselivsbransjen
- Roller og ansvar i reiselivsbransjen
- Grunnleggende kundebehandling og service i reiselivsbransjen
- Muntlig kommunikasjon i reiselivsbransjen
- Å kommunisere med gjester på norsk
- Å samarbeide med kolleger og ledelse på norsk
- Kulturforståelse og interkulturell kommunikasjon i reiselivsbransjen
- Skriftlig kommunikasjon i reiselivsbransjen
- Å skrive e-poster og andre skriftlige dokumenter på norsk
- Å uttrykke seg klart og tydelig på norsk
- Formelle og uformelle uttrykk som brukes i reiselivsbransjen
- Praktisk opplæring
- Praktisk trening og erfaring med å bruke norsk i arbeidssituasjoner
- Øvelser og oppgaver som hjelper deg å bruke og utvikle dine norskkunnskaper
- Tilbakemeldinger og veiledning fra erfarne lærere.
Studiets oppbygging
Kurset vil gå på Zoom 4 timer pr uke i 15 uker
Undervisningsopplegg
Kurset vil dekke følgende områder:
- Introduksjon til reiselivsbransjen på norsk
- Vokabular og uttrykk som er spesifikke for reiselivsbransjen
- Roller og ansvar i reiselivsbransjen
- Grunnleggende kundebehandling og service i reiselivsbransjen
- Muntlig kommunikasjon i reiselivsbransjen
- Å kommunisere med gjester på norsk
- Å samarbeide med kolleger og ledelse på norsk
- Kulturforståelse og interkulturell kommunikasjon i reiselivsbransjen
- Skriftlig kommunikasjon i reiselivsbransjen
- Å skrive e-poster og andre skriftlige dokumenter på norsk
- Å uttrykke seg klart og tydelig på norsk
- Formelle og uformelle uttrykk som brukes i reiselivsbransjen
- Praktisk opplæring
- Praktisk trening og erfaring med å bruke norsk i arbeidssituasjoner
- Øvelser og oppgaver som hjelper deg å bruke og utvikle dine norskkunnskaper
- Tilbakemeldinger og veiledning fra erfarne lærere.
Opptakskrav
Ingen
Opptaksinformasjon
Du må ha tilgang til pc eller nettbrett
Læringsutbytte
- Introduksjon til reiselivsbransjen på norsk
- Vokabular og uttrykk som er spesifikke for reiselivsbransjen
- Roller og ansvar i reiselivsbransjen
- Grunnleggende kundebehandling og service i reiselivsbransjen
- Muntlig kommunikasjon i reiselivsbransjen
- Å kommunisere med gjester på norsk
- Å samarbeide med kolleger og ledelse på norsk
- Kulturforståelse og interkulturell kommunikasjon i reiselivsbransjen
- Skriftlig kommunikasjon i reiselivsbransjen
- Å skrive e-poster og andre skriftlige dokumenter på norsk
- Å uttrykke seg klart og tydelig på norsk
- Formelle og uformelle uttrykk som brukes i reiselivsbransjen
Anbefalt forhåndskunnskap
ingen
Karrieremuligheter
Dine sjanser til å få jobb vil bi bedre